کد خبر: خدمه-فضایی-به-زمین-بسیار-متفاوت-ناشی-از
۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۶
خدمه فضایی به زمین بسیار متفاوت ناشی از کروناویروس باز می گردند
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از BBC، با اینکه اولگ اسکریپوچکا روسی و جسیکا میر از ایالات متحده در سپتامبر 2019، درست قبل از طهور کروناویروس زمین را ترک کردند. اندرومورگان آمریکایی نیر از ژوئیه‌ سال 2019 در ISS حضور دارد.

بازگشت از غربت به زمینی غریب‌تر!

خدمه فضایی به زمین بسیار متفاوت ناشی از کروناویروس باز می گردند همه‌گیری کروناویروس روال معمول برای بازگشت خدمه فضایی را تغییر داده  است. خانم میر در یک تماس ویدیوئی اخیرا به خبرنگاران گفت: درک این مسئله که در زمین این مشکل پیش آمده گویی غیرممکن است. از اینجا(ایستگاه فضایی ISS) زمین به‌طور معمول خیره‌کننده به نظر می‌رسد، بنارین باور کردن همه تغییراتی که از زمان ترک ما افتاده است، دشوار است. این سه نفر، در ساعت 05:16 به وقت گرینویچ به زمین نشستند، آقای مورگان بعد از 272 روز و آقای اسکریپوچکا و خانم میر بعد از 205 روز دوباره زمین را دیدند، اما قبول اتفاقات اخیر در غیاب آنها مشکل بود. خدمه فضایی به زمین بسیار متفاوت ناشی از کروناویروس باز می گردند مجموعه ای از پست ها در حساب رسمی توییتر ISS توضیح دادند که چگونه کشتی Soyuz خدمه  قبل از رسیدن ماژول نزول به جو زمین و ایجاد یک دنباله پلاسما در اوایل روز جمعه به سه ماژول تقسیم شدند. این کپسول سپس با موفقیت در قزاقستان به زمین نشست. آژانس فضایی آمریکا ناسا تصویری از فضانوردان را که توسط یک تیم نجات ماسک پوشانده شده بودند، منتشر کرد.

کروناویروس و قرطینه خدمه فضایی

طرف جستجو در قرنطینه سختی بوده است و اعتقاد بر این است که بلافاصله قبل از رفتن به محل ورود برای آنها آزمایشاتی برای کروناویروس انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که در معرض خطر ابتلا به آنها نیست. در شرایط عادی، تیم جستجو خدمه را انتخاب کرده و آنها را به نزدیکترین فرودگاه، از جایی که به خانه پرواز می کنند، می برد. اما قزاقستان وضعیت اضطراری اعلام کرده است و بیشتر فرودگاه ها بسته است. خدمه فضایی به زمین بسیار متفاوت ناشی از کروناویروس باز می گردند پد پرتاب فضای بایکونور، که روسیه از قزاقستان اجاره کرده است، هنوز کار می کند و سه خدمه در آنجا پرواز می کنند. روس ها هواپیما را به خانه خود می‌برند در حالی که آمریکایی ها سه ساعت از جنوب شرقی به کیزلوردا رفته و از آنجا هواپیمای ناسا آنها را به سمت آمریکا می‌برد.

تغییر در روال عادی

خدمه جایگزین دو روسی و یک آمریکایی که در تاریخ 9 آوریل به ISS پرواز کردند نیز  احتیاط  لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت به فضا انجام دادند و یک ماه و نیم قبل از پرتاب را در قرنطینه گذراندند. معمولاً تیمی از فضانوردان  در حال بازگشت طی چندین هفته برنامه ویژه توانبخشی را پشت سر می گذارند. پس از مدت زمان طولانی در جاذبه صفر، بدن به زمان نیاز دارد تا در زندگی با گرانش ثابت عادت کند. اما این بار پزشکان وظیفه اضافی برای محافظت از خدمه در برابر کروناویروس را دارند. خدمه فضایی به زمین بسیار متفاوت ناشی از کروناویروس باز می گردند خانم میر در تماس ویدیویی قبل از بازگشت به زمین گفت: دشوار خواهد بود که پس از هفت ماه حضور در اینجا،  خانواده و دوستان را در آغوش نگیریم. سال گذشته او پس از اتمام نخستین  سفر با سفینه فضایی‌ای ک همه‌ی خدمه آن خانم بودند  با یک فضانورد دیگر ناسا، کریستینا کوچ، تاریخ ساز شد. وی اضافه کرد: فکر می کنم من در زمین نسبت به اینجا(فضا)احساس انزوای بیشتری می کنم. ما مشغول کارها و آزمایش‌های شگفت انگیز هستیم و انزوا را احساس نمی کنیم. ISS از سال 1998 در مدار زمین است. کشورهای ایالات متحده، روسیه، ژاپن، کانادا و آژانس فضایی اروپا مسئولیت آن را بر عهده دارتد. مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha