کد خبر: خدمات-مالی-یاری‌گر-فعالان-زیست‌بوم-ف
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،موسسه صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز یکی از همین مجموعه‌های فناور است که به عنوان یک صندوق غیر دولتی، با ماموریت مشاركت و حمایت از توسعه و تجاري‌سازی فناوری‌ این خدمات را ارائه می‌کند.

مریم قدیری مدیرعامل پرشین داروی البرز با بیان این‌که این موسسه فراتر از یک صندوق تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه شرکت‌ها را دنبال می‌کند، ادامه داد: تلاش کردیم خدمات متنوعی را برای تکمیل زنجیره تبدیل ایده به محصول به نوآوران و فناوران داخلي و خارجي ارائه کنیم.

این فعال فناور درباره ارائه تسهیلات متنوع و مشارکت مالی در اجرای طرح­ها و سرمایه­گذاری جسورانه، گفت: تدوین، ارزیابی و امکان­سنجی و کنترل پروژه و نظارت برطرح­ها بخشی از خدماتی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌کنیم.

قدیری همچینین ارزش­گذاری دانش فنی برای انتقال فناوری به صنعت را بخشی دیگر از خدمات صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز دانست و گفت: در کنار این خدمات،  مشاوره ‌‌­و آموزش به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین خدمات فنی ­و مهندسی در حوزه پروژه­های اجرایی سلامت به شرکت‌های فعال در این حوزه ارائه می‌شود.

 قدیری با بیان این‌که مخاطبان این خدمات عموماً جامعه فناوری است، ادامه داد: فعالان فناور مستعد و فعال در حوزه های سلامت، صنایع غذایی وکشاورزی و دام و طیور از این خدمات بهره می‌برند و توانسته‌ایم از آغاز فعالیت خود به بیش از 700  فرد و تیم فناور خدمت ارائه کنیم که برای بیش  از 750 نیروی انسانی اشتغال‌زایی داشته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز حرکت رو به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صنایع خلاق را گامی مهم در تحقق جهش تولید دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش این فعالان، موضوع جهش تولید از یک شعار فراتر رفته و تولید محصولات دانش بنیان در کشور با رشد قابل توجهی همراه بوده است. تولید این محصولات به ویژه در حوزه سلامت و دارو که مستقیما با جامعه سروکار دارد و به معنای  کاهش ملموس ارزبری، پاسخگویی به نیاز داخلی، تقویت فضای رقابتی تولید و ایجاد ارزش افزوده است.

این فعال فناور با بیان این‌که رونق شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر منجر به تعدد نواحی فناوری در سراسر کشور شده است، بیان کرد: این اتفاق می‌تواند شبکه سازی بازیگران زیست‌بوم فناوری و تقویت ارتباط آنها با نهادهای حمایتی را به دنبال داشته باشد. در این فضا هم افزایی تولید نیز ایجاد خواهد شد که هم راستا با المان های اصلی جهش تولید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha