کد خبر: خدمات-شرکت-های-دانش-بنیان-در-موسم-شیوع-ک
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو  در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد:  هر روز شاهد یک اختراع جدید و راه اندازی خط تولید در استان اردبیل بودیم که حاصل تلاش جوانان استان اردبیل و پارک علم و فناوری بود.

بهنام جو افزود: بعد از پیگیری های مداوم پارک علم و فناوری استان صاحب ملک و ساختمان اختصاصی شد که قبلا بصورت استجاری فعالیت می کرد.

وی ادامه داد: ۵هزار متر زمین که قبلا خریداری شده بود برای توسعه این مجموعه اختصاص می یابد و ۱۵میلیارد تومان نیز از سوی معاون رییس جمهور جهت کمک به مجموعه تخصیص یافت.

بهنام جو همچنین از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین برای پارک علم و فناوری استان خبر داد و افزود: با تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی پروژه های ویژه این پارک شروع می شود و شاهد رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز گفت: شرکت های دانش بنیان با یافتن راه حل مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی استان اردبیل جلوگیری کند.

سورنا ستاری اظهار کرد: خام فروشی محصولات هیچ‌ سودی برای توسعه و پیشرفت کشور نداشته و از این طریق علم و فناوری رشد چندانی نخواهد کرد.

وی با اشاره به توسعه پارک‌های علم و فناوری و حمایت نخبگان داخلی تصریح کرد: تقویت و توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند مانع از فروش محصولات خام شود و اقتصاد کشور را از وابستگی نجات دهد.

ستاری خام فروشی را نوعی ضرر پنهان بر شمرد و گفت: آن چیزی که اقتصاد دانش بنیان را فراهم می‌کند یک اکوسیستم است برای حل مشکلات وجود دانشگاه کافی است و دانشگاه ها برای حل مشکلات ایجاد شده و دولت نیز موظف است زیرساخت ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و محیط کسب و کار در ذات شرکت های دانش بنیان است و مشکلات اساسی با علم و فناوری قابل حل است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر توسعه همه جانبه بیان کرد: برای تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی در کشور راهکاری جز پرهیز از خام فروشی فرا بخشی نداریم و در علم اقتصاد نوین هم خام فروشی یک نقطه ضعف اساسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در زیرساخت های فناوری استان مشکل و کاستی هایی مشاهده می شود تصریح کرد: باید این مسایل زیرساختی را ما برطرف بکنیم و مشکلات اشتغال و تولید ثروت و اقتصاد را خود جوانان و نخبگان به عنوان موتور محرک استان به حرکت در بیاورند.

ستاری فروش شرکت‌های دانش بنیان کشور را موفقیت‌آمیز دانست و تصریح کرد: طی سال گذشته تاکنون شرکت‌های دانش بنیان در مناطق مختلف سطح کشور از لحاظ موفق عمل کرده‌اند به طوری که میزان فروش این شرکت‌ها تنها در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در راستای حمایت از جوانانی که دارای ایده هستند و می‌توانند در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالیت‌های خوبی انجام دهند تقویت مراکز علمی و فناوری از جمله پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز ضمن تقدیر از استاندار اردبیل و معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: استان اردبیل زیرساخت قابل توجهی ندارد اما دارای جوانان و نخبگانی با هوش و ذکاوت بسیار و با استعداد است.

آیت ا... عاملی با بیان اینکه استان اردبیل زمان صفویه زمان علمی ایران بود افزود:با علم و دانش می توان بر همه سختی ها غلبه کرد غفلت از علم ما را به سمت تاریکی می کشاند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha