کد خبر: خدمات-درمانی-به-تمامی-بیماران-غیرکرون
۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی‌اصغر انجیدنی اظهار کرد: کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کماکان در خدمت حوزه معاونت درمان در بحث مبارزه با کرونا است و کلینیک‌های ویژه سیدی، دانش‌آموز، رسول اکرم(ص) و زکریا از کارایی ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با ذکر این نکته که مراکز خصوصی به عنوان مراکز سطح یک فعالیت دارند که ۳۵ مرکز (۱۶ مرکز در مشهد و ۱۸ مرکز در شهرستان‌های تحت پوشش) مرتبط با بیماری کرونا می‌شوند، افزود: همچنین در سطح ۲ هم مراکز تخصصی فعال است که شامل ۱۸مرکز می‌شود که از این تعداد ۱۴ مرکز آن کلینیک ویژه بزرگسالان و ۴ مرکز دیگر هم کلینیک ویژه کودکان است که این مراکز به بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ ،خدمات سطح ۲ را ارائه می‌دهند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا به عنوان مراکز سطح یک هستند و بیمار پس از معاینه پزشک در صورت نیاز جهت انجام تصویربرداری و رادیوگرافی از قفسه سینه به مراکز سطح ۲ ارجاع می‌شود و اگر فرد نیاز به بستری داشت به مراکز سطح ۳ (بیمارستان‌ها) انتقال می‌یابد؛ مردم هرگونه مورد مشکوکی مشاهده کردند به مراکز سطح یک مراجعه نمایند و از مراجعه مستقیم به مراکز سطح ۳ خودداری کنند.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه خدمات درمانی به تمامی بیماران غیرکرونایی به‌ویژه کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ بدون وقفه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در موج اول از ظرفیت ۸ بیمارستان غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای به عنوان مرکز درمانی معین بهره بردیم، ضمن اینکه در موج دوم بحران کرونا از ظرفیت بیمارستان رضوی برای درمان بیماران مغز و اعصاب و از ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن برای درمان بیماران قلب و عروق استفاده کرده‌ایم.

وی بیان کرد: عمده خدمات بیماران کرونایی در ۲ بیمارستان ریفرال دانشگاهی انجام می‌شود و در صورت نیاز از ظرفیت مراکز درمانی معین همچون موج اول بحران کرونا استفاده خواهیم کرد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه مرکز تکمیل درمان بیماران کرونایی بی‌وقفه در حال ارائه خدمت به بیماران نیازمند به مراقبت است، گفت: افزایش تخت و نیروی انسانی مرکز تکمیل درمان را در هفته‌های اخیر داشتیم و خدمات این مرکز با همکاری حوزه پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی به بیماران ارائه می‌شود.

دکتر انجیدنی با اشاره به اینکه بهترین کار در ایام بحران کرونا در جهت حفظ سلامت خود و دیگران رعایت نکات پیشگیرانه است، تصریح کرد: توصیه اکید ما به مردم در این روزهای بحرانی کرونایی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در انواع محافل، مجالس و تجمعات، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، عدم خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک و استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده بوده تا ضمن جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان، شاهد بهبودی بیماران کرونایی باشیم و در کنار آن نیز فرصتی برای استراحت کادر درمان کرونایی‌ها که ۶ ماه بسیارسخت را سپری کردند فراهم شود.

وی تأکید کرد: مدافعان سلامت جان خود را در جهت حفظ جان همنوعانشان به خطر انداخته‌اند و از مردم می‌خواهیم که در راستای حفظ سلامت خود و دیگر آحاد جامعه همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha