کد خبر: خدمات-بیمه-سلامت-در-حمایت-از-افراد-دارا
۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، ملازاده در خصوص پوشش بیمه ای خدمات کاردرمانی گفت: پوشش بیمه ای خدمات را طی چند سال گذشته مجدانه پیگیری کردیم، این خدمات در واقع نوعی مطالبه اجتماعی بود؛ لذا پس از برگزاری جلسات بسیار، تفاهم نامه ای میان بیمه سلامت و بهزیستی در جهت پوشش بیمه ای افراد دارای معلولیت منعقد شد.
دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران، با اشاره به اینکه تفاهم نامه امیدهای بسیاری برای افراد دارای معلولیت ایجاد کرد افزود: بدون تردید این مساله حاصل نگاه ویژه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و تمام مدیران زیرمجموعه این سازمان است، بی شک می توان گفت که تا قبل از حضور مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت، توانبخشی مورد توجه بیمه نبود.
دبیر کارگروه مشورتی توان بخشی و تغذیه نظام پزشکی تهران بزرگ، با بیان اینکه چندین جلسه و نشست کارشناسی در خصوص خدمات بیمه ای توانبخشی برگزار شد تصریح کرد: البته باید به زمان طلایی خدمات توانبخشی توجه کرد، به عبارتی باید بحث پیشگیری را نیز مد نظر قرارداد؛ متاسفانه بسیاری از خانواده ها  به دلیل مشکلات مالی نمی توانند خدمات را دریافت کنند، لذا ممکن زمان طلایی را از دست بدهیم.
ملازاده اظهارداشت: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی، کاهش آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت، لذا حفظ کانون و بنیان خانواده با حمایت های بیمه ای برای افراد نیازمند به خدمات توانبخشی، افزایش پیدا می کند.
دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران گفت: خوشبختانه با درایت سازمان بیمه سلامت ایران اتفاقات مهم و مثبتی درحوزه توانبخشی افتاده است، هرچند  ممکن است در ابتدای کار مشکلاتی به وجود آید؛ اما اساس کار پوشش بیمه ای آرزوی قلبی جامعه افراد دارای معلولیت بود که مورد توجه بیمه سلامت قرارگرفت، لذا انتظار می رود که به جای انتقادها نقاط مثبت را در نظر بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha