کد خبر: خدمات‌رسانی-به-300-روستای-شهرستان-میناب
۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
خدمات‌رسانی به 300 روستای شهرستان میناب

به‌گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" در تشریح خدمات‌رسانی به روستاها در استان هرمزگان، اظهار کرد: آبفای شهرستان میناب حدود 300 روستا با 47 هزار مشترک تحت پوشش آبرسانی قرار داده است که عمده این روستاها دارای شبکه توزیع و انتقال آب هستند، اما آنچه در خدمات‌رسانی مطلوب خلل ایجاد کرده فرسوده بودن حدود 80 درصد شبکه‌ها و تاسیسات تامین آب است.

وی افزود: در بخش آبرسانی روستایی 3 هزار کیلومتر شبکه توزیع از ابتدا تاکنون ایجاد شده که عمدتا نیاز به اصلاح و ترمیم دارند و انجام آن علاوه بر افزایش فشار آب باعث جلوگیری از هدر رفت نیز می‌شود.

قصمی با اشاره به آبرسانی سیار به روستاها نیز خاطرنشان کرد: به دلیل وجود شبکه توزیع آبرسانی سیار به روستاها در شهرستان میناب انجام نمی‌شود، اما آبرسانی سیار به صورت کمکی در مناطقی که گاها در شرایط خاص با کمبود آب و یا افت فشار مواجه‌اند، صورت می‌گیرد.

افزایش کیفیت خدمات از برنامه‌ریزی تا عمل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح کیفی خدمات بویژه در مناطق روستایی بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اولین اولویت بود، گفت: در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات آبرسانی و به منظور حل مشکل روستاهای دارای تنش آبی، این روستاها شناسایی شده  و در این جهت دسته بندی‌هایی از جمله اجرای خط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع، افزایش قدرت پمپ‌ها، تامین آب از منابع جایگزین و... در دستور کار قرار گرفت.

قصمی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات از ابتدای امسال، ارتقای خدمات در مناطق روستایی را ملموس تر کرده است، افزود: افزایش تعداد روزهای بهره‌مندی روستائیان از آب، افزایش فشار آب و مهمتر حضور اکیپ‌های مختلفی از آبفا در مناطق روستایی برای اجرای طرح‌های آبرسانی، اصلاح شبکه، ارتقای تاسیسات و... نشانگر عملی شدن این ادعا است.

افزایش رضایت مردم با اجرای طرح‌های آبرسانی

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه لازمه خدمات‌رسانی در شهرستان میناب به دلیل تراکم بالای جمعیت روستایی، اعتبار و زمان بیشتر است، گفت: افزایش رضایتمندی مردم مستلزم مجموعه اقدامات زیرساختی است که با منابع مالی موجود توانسته‌ایم به اهداف اولیه دست یابیم و با عملیاتی شدن سایر برنامه‌های در دستور کار، سطح رضایت عمومی در روستاها بیشتر خواهد شد.

40 روستای خودگردان داریم

وی همچنین از وجود 40 روستای خودگردان در بخش تامین آب در این شهرستان خبر داد و گفت: آب این روستاها به دلیل درخواست اهالی از سال‌های گذشته به صورت خودگردان بوده و آبفای روستایی وقت با اجرای خط انتقال از چشمه یا چاه اشتراکی متعلق به اهالی، زمینه را برای دسترسی آسان مردم به آب با اجرای خط انتقال و احداث مخزن فراهم کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در اجرای این طرح خود اهالی موظف به انجام اصلاح یا توسعه شبکه هستند و شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز آمادگی دارد در هر زمانی با ورود به این روستاها نسبت به ارائه خدمات مطلوب تر اقدام کند که انجام آن مستلزم مشارکت مردم در خرید انشعاب است.

آغاز ساماندهی شبکه آب روستاها

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه از اصلاح 20 کیلومتر شبکه توزیع آب خبر داد و گفت: این میزان اصلاح شبکه در مدت زمان 5 ماه رخ داده که انجام آن، افزایش فشار آب، کاهش هدر رفت آب، ارتقای خدمات دهی و رضایت عمومی را در پی داشته است.

وی افزود: خدمات رسانی آبفا در میناب پس از یکپارچه سازی با تغییر ساختار اداری در چهار ناحیه توکهور، بندزرک، هشتبندی،توکهور و مرکزی ارائه می‌شود تا ضمن تسریع در خدمات‌رسانی، دسترسی مردم به خدمات آبفا راحت‌تر صورت بگیرد.

قصمی فرسودگی شبکه های آب روستایی را یکی از دلایل افزایش رفع اتفاقات عنوان کرد و یادآور شد: طی 5 ماه گذشته 3 هزار مورد رفع اتفاقات در حوزه روستایی میناب ثبت شده است.

قصمی همچنین از تعویض 14 پمپ آب روستایی خبر داد و گفت: طراحی مجدد و افزایش قدرت 6 ایستگاه پمپاژ، نصب 6 سیستم جدید کلرزنی مایع و تعویض 8 سیستم نیز در این مدت انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha