کد خبر: خانواده-باید-نحوه-کنترل-هیجانات-ناخوش
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
خانواده باید نحوه کنترل هیجانات ناخوشایند را در دوران کرونا ویروس به کودکان آموزش دهند

اسما عاقبتی، دکتری روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر بیماری کووید 19 روی کودکان، اظهار داشت: تاثیر میزان این ویروس بر سلامت روان کودکان به عوامل مختلفی مانند میزان توانمندی خود کودک در مقابله با مشکلات و سختی‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه قدرت حمایت خانواده و نحوه برخورد جامعه‌ با کودک در مواجه با سانحه و مشکلات بسیار حائز اهمیت است، افزود: در مورد میزان تاثیر کرونا ویروس روی کودکان نمی توان نظر قطعی داد.

عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه والدین و جامعه می توانند فاکتورهای تاثیرگذاری برای بالابردن سلامت روان کودک باشند، گفت: به دنبال آن هستیم که کودکان را به سمت و سویی ببریم که بتواند تهدید و مشکلات را به یک فرصت تبدیل کند.

عاقبتی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود سلامت روان کودکان باید اقداماتی انجام دهیم، تصریح کرد: برای عبور کودک از این شرایط بحرانی، خانواده باید مهارت های کافی داشته باشند، تربیت خوب و حمایت از کودک می تواند تاثیر زیادی روی تاب آوری و نحوه واکنش وی به این مشکل، داشته باشد.

وی بیان داشت: والدین اگر خودشان افراد تاب‌آور و توانمندی باشند و بتوانند به خوبی از پس مشکلات بر آیند و همچنین فرزند پروری خوبی داشته باشند، کار کودک بسیار ساده تر خواهد شد.

این روانشناس بالینی ادامه داد: در سومین گام بعد از خانواده و جامعه می توانیم خود کودک را تقویت کنیم و مهارت هایی را به آنها آموزش دهیم تا تاب آوری آنها افزایش یابد و بتوانند حتی زمانی که در دوران قرنطینه و در خانه هستند عملکرد خوبی داشته باشند و بتوانند رشد کنند.

عاقبتی اضافه کرد: حتی بعد از این دوران کرونا کودکان بتوانند به افرادی بهتر از قبل تبدیل شوند که این مهارت ها را والدین می توانند آموزش ببینند و به فرزندانشان هم آموزش دهند. به طور مثال کنترل کردن هیجانات است.

وی گفت: کودکان باید یاد بگیرند که در این دوران هیجانات ناخوشایندی مانند بی‌حوصلگی، غم و عصبانیت را کنترل کنند اما این زمانی میسر  است که والدین خودشان این مهارت را داشته باشند و بعد بتواند این مهارت‌ها را به زبان کودکانه به فرزندانشان آموزش دهند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha