کد خبر: خانه-های-روستایی-دردولت-تدبیر-و-امید-رش
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت  به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی استادیوم ورزشی روستای نوریاب شهرستان پاوه و همچنین ۱۵ زمین ورزشی و زمین چمن اسلام آبادغرب، که باحضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزارشد، در جمع خبرنگاران از افتتاح بیش از ۹۰ زمین چمن مصنوعی فوتبال در کشور طی دهه فجر امسال خبرداد و اظهارکرد: سال ۱۳۹۵ تعداد کل زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال موجود در کشور ۳۱۱ زمین بود که امروز به حدود دو هزار زمین رسیده است. وی تصریح کرد: بنا داریم تا پایان دولت تدبیر و امید با تکمیل پروژه های نیمه کاره تعداد زمین های چمن مینی فوتبال را در کشور به ۲۵۰۰ زمین برسانیم که یک رکورد بزرگ محسوب می شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدواریم با بهره برداری از این تعداد زمین، آثار و عوارض این کار بزرگ ملی را در ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت جوانان مناطق روستایی و دور افتاده کشور، با حضورشان در سطح باشگاه های بزرگ فوتبال ببینیم.

وی در ادامه عدالت در توزیع امکانات و تجهیزات در مناطق روستایی را یکی از سیاست ها و اولویت های دولت دانست و گفت: سال ۱۳۹۵ تعداد کل خانه های ورزش روستایی در کشور حدود ۷۰۰ مورد بود که امروز با گذشت چهار سال این تعداد به پنج هزار خانه ورزشروستایی رسیده که رشدی هفت برابری دارد.

سلطانی فر تاکید کرد: دولت طی این سالها توانسته امکانات ورزشی را به دورترین مناطق کشور ببرد تا مردم این مناطق هم از این امکانات منتفع شوند.

وی در ادامه اعلام کرد: تا چهار سال پیش تعداد کل اماکن ورزشی کشور اعم از اماکن تحت نظر وزارتخانه، سایر دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی کمتر از ۴۰ هزار بود که امروز به۶۱ هزار مکان ورزشی رسیده است، یعنی طی مدت چهار سال بیش از ۲۱ هزار مکان ورزشی جدید در کشور احداث و راه اندازی شده که کار بزرگ و سختی است.

وزیر ورزش وجوانان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به مهمترین دستاوردهای دولت در بخش ورزش قهرمانی پرداخت و گفت: در این دولت تیم ملی فوتبال ایران توانست برای دو دوره متوالی به رقابت های جام جهانی صعود کند و در جام جهانی روسیه علیرغم اینکه در گروه مرگ قرار داشتیم و همه فکر می کردند که زنگ تفریح تیم های دیگر می شویم، اما بهترین نتیجه را در پنج دوره حضور خود در جام جهانی گرفتیم.

وی افزود: همچنین در جام ملت های آسیا هم بعد از جام جهانی توانستیم بعد از ۱۴ سال به نیمه نهایی صعود کنیم و دو بار هم در رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به فینال این رقابت ها رفتیم. سلطانی فر یادآورشد: در رقابت های المپیک آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ هم کاروان ایران جمعا ۶۲ مدال گرفت که بیشترین مدال های کسب شده در این رقابت ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی به موفقیت های تیم های ملی فوتسال، فوتبال ساحلی، کشتی، شطرنج، والیبال، دوومیدانی، بسکتبال و ... در این سالها نیز اشاره کرد و گفت: برای المپیک ۲۰۲۱ هم هرچند که تاکنون سهمیه های خوبی گرفته ایم، اما امیدواریم که شیوع کرونا مانع کسب سهمیه های بیشتر ما نشود.

وزیر ورزش وجونان در ادامه به تصویب قانون جدید ورزش کشور بعد از ۴۲ سال طی عمر دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این دولت توانستیم قانون ورزش کشور را اصلاح و با کمک مجلس آن را تصویب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha