کد خبر: خانه-ایثارگران-یار-و-یاور-ستاد-کرونا-شد
۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران گفت: خانه ایثارگران از سال 1375 به دبیر کلی محمد یزدان‌پرست آغاز به کار کرد که به عنوان بازوی بنیاد شهید و نیروهای مسلح است. در بحث خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان کارها را تقسیم کرده‌ایم. خانواده شهدا و جانبازان در چهارچوب وظایف بنیاد شهید است. در خصوص ساماندهی رزمندگان خانه ایثارگران استان تهران ورود می‌کند. اقداماتی مثل صدور کارت ایثارگری، بسته‌های معیشتی، مباحث درمانی رزمندگان را مد نظر قرار داده‌ایم. با دو بیمارستان برای درمان رزمندگان قرارداد امضا کرده‌ایم.

حیدریان اظهار داشت: ایثارگران در خط مقدم جبهه و کرونا حضور پر رنگی داشتند. در دوران کرونا با 270 نفر در قالب 3 گردان فعالیت خود را آغاز کردیم. دو گردان ما در ساعت 10 تا 2 و نیم شب اقدام به ضدعفونی معابر شهرهای استان تهران می‌کنند. از مدیران شهرستان‌های استان تهران خواسته شده است که ظرفیت روستاهای استان تهران را در خصوص پیشگیری از کرونا قدرت ببخشند. در خصوص تهیه بسته‌های معیشتی نیز اقداماتی انجام شده است. بیش از 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی تا به این لحظه به صورت رایگان توزیع شده است.

وی افزود: هر شب بیش از 2000 بسته غذای گرم در سطح شهر توزیع می‌شود. برای رزمندگان فاقد شغل کارت هدیه در نظر گرفته‌ایم. تا به امروز یار و یاور ستاد ملی کرونا بودیم. مردم ما در هر شرایط کمک‌رسان‌های خوبی هستند و اگر تمایل داشته باشند، به مجموعه ما نیز می‌توانند برای خدمت‌رسانی بپیوند.

مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران تأکید کرد: رزمندگان اگر تنها یک روز سابقه جبهه دارد هم می‌تواند با مراجعه به دفاتر خانه ایثارگران جویای شغل شوند. نامه‌هایی برای رزمندگان صادر می‌شود تا مراکز مختلف کار مناسب برای آن‌ها پیدا کنند. بر اساس بخش‌نامه جدید اگر فردی بیش از 6 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند، خودشان و فرزندانشان در مراکز دولتی تبدیل وضعیت می‌شوند. به اینم صورت که اگر پیمانی هستند، قراردادی و اگر قراردادی هستند، استخدام رسمی می‌شوند.

حیدریان در پایان گفت:  از مسئولین سپاه تقاضا دارم اگر افرادی کمتر از 6 ماه سابقه دارند، 10 تا 15 روز را صورت تشویقی به آنها حضور در جبهه ارائه شود تا فرزندانشان شرایط شغلی مناسب‌تری داشته باشند. از صدا سیما بابت وقتی که به خانه ایثارگران استان تهران داده است، تشکر می‌کنم. رزمندگان ما بدون دریافت هزینه با ستاد ملی کرونا هماهنگ شدند و به مردم ایران خدمت‌رسانی کردند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha