کد خبر: حیوانات-خانگی-به-مخزن-انتقال-ویروس-کوو
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
گرم شدن هوا هیچ تاثیری روی کم شدن قدرت ویروس کرونا ندارد!

کیوان رضوانی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید 19 استفاده از ماسک است، اظهار داشت: در گذشته عنوان شده بود که رعایت فاصله یک متر و نیمی برای انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر موثر است اما اطلاعات جدید حاکی از این است که این ویروس می تواند در فاصله های طولانی تر هم به مردم انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه باورهای نادرستی بین مردم مبنی بر اینکه گرم شدن هوا می تواند قدرت ویروس کرونا را کم کند مطرح شده است، افزود: گرم شدن هوا هیچ تاثیری روی کم شدن قدرت ویروس کووید 19 ندارد و افزایش آمار مبتلایان هم خلاف این نظریه را نشان می دهد.

این پزشک عمومی ادامه داد: تنها راه کاهش انتقال این ویروس این است که مردم تا حد امکان از حضور در مکان های شلوغ بپرهیزند.

رضوانی با تاکید بر اینکه شستشوی دست ها در 20 تا 30 ثانیه می تواند برای از بین بردن ویروس کووید 19 بسیار مفید باشد، گفت: استفاده از الکل هم می تواند در جلوگیری از انتقال ویروس کمک کننده باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر اینکه کودکان به ویروس کووید 19 مبتلا نمی شوند، تصریح کرد: در حال حاضر اطفال زیادی با علائم مختلف ویروس کووید 19 به پزشک مراجعه می کنند.

این پزشک عمومی همچنین با اشاره به مبتلا شدن حیوانات به کرونا بیان داشت: حیوانات خانگی به راحتی به مخزن انتقال و جابه جایی ویروس کووید 19 تبدیل شده اند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha