کد خبر: حکم-بازداشت-اوو-مورالس-صادر-شد
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
حکم بازداشت اوو مورالس صادر شد

به گزارش گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری آناتولی، حکم بازداشت اوو مورالس رئیس‌جمهور پیشین این کشور به اتهام «شورش، تروریسم و ​​تامین مالی تروریسم» صادر شد.

حامیان دولت موقت که در پی استعفای مورالس که با اجبار ارتش و مخالفان از قدرت کناره‌گیری کرده بود، خواستار این تحقیقات شده بودند.

براساس این تحقیقات مورالس از 12 تا 17 نوامبر 2019 دست‌کم دو بار با فاستینو یوکرا یاروی، تولیدکننده کوکائین ملاقات داشته است.

این درحالیست که رئیس جمهور پیشین بولیوی در توئیتر خود ضمن رد اتهاماتش نوشت که با یاروی تلفنی صحبت کرده و این اقدامات را «فشار سیاسی» خواند.

گفتنی است پس از انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در تاریخ 20 اکتبر اپوزیسیون دولت این کشور مدعی تقلب در انتخابات شده و از حامیان خود خواست که به خیابان‌ها بیایند.

مخالفان در اعتراض به نتایج انتخابات در خیابان‌ها تظاهرات و خواستار برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور اوو مورالس شدند.

ویلیامز کالیمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی نیز اعلام کرد: توصیه می‌کنیم مورالس برای حفظ امنیت مردم و عدم افزایش درگیری در بولیوی استعفا کند. مردم و معترضان نیز به خشونت پایان دهند تا به خونریزی کشیده نشود.

مورالس این درخواست را به معنی کودتا دانست و گفت که تصمیم استعفا را برای جلوگیری از آسیب رساندن کارلوس مسا و لوئیس فرناندو کاماچو رهبران مخالف اتخاذ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha