کد خبر: حمایت-گروه-تروریستی-طالبان-از-انتخاب-م
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
حمایت گروه تروریستی طالبان از انتخاب مجدد ترامپ!
"ما حمایت آنها را رد می کنیم": کارزار انتخاباتی ترامپ حمایت طالبان برای انتخاب مجدد خود در سال 2020 را به شدت رد می کند به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Insider، به گزارش CBS News، یک نماینده طالبان گفت که این گروه از انتخاب مجدد رئیس جمهور دونالد ترامپ در روز جمعه حمایت می‌کند. یک رهبر ارشد طالبان گفته است: وقتی شنیدیم ترامپ COVID-19 مثبت دارد، نگران سلامتی او شدیم، اما به نظر می‌رسد که او دارد بهتر می‌شود. تیم مورتو، مدیر ستاد انتخاب مجدد ترامپ، به اینسایدر گفت که حمایت این گروه را رد می‌کند. به گزارش سی بی اس نیوز، یک نماینده طالبان گفت این گروه از انتخاب مجدد رئیس جمهور دونالد ترامپ در روز جمعه حمایت می‌کند.

طالبان می‌خواهد آمریکا از افغانستان خارج شود

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به این سازمان خبری گفت: ما امیدواریم که او در انتخابات پیروز شود و حضور نظامی آمریکا را در افغانستان به پایان برساند. گفته می‌شود که مجاهد افزود شعار مبارزات انتخاباتی ترامپ ابتدا آمریکا را نیز تأیید کرد. ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری و کارزار انتخاباتی خود این عبارت را در سخنرانی‌های متعددی ذکر کرده است. مجاهد به سی بی اس نیوز گفت: این شعار ترامپ از همان ابتدا نشان می‌دهد که آن‌ها پلیس‌هایی برای جهان نیستند و حتی یک پرچم واحد و سرودی برای جهان نمی‌خواهند، اما اولویت آن‌ها آمریکا است. یکی دیگر از رهبران ارشد این گروه گفت که پس از آزمایش مثبت رئیس جمهور آمریکا برای ویروس کرونا در اوایل ماه جاری، نگران شد.

دیدگاه طالبان از دونالد ترامپ

گزارش شده است که یکی از اعضای ارشد طالبان نیز افزود: ترامپ ممکن است برای بقیه جهان مضحک باشد، اما او از نظر طالبان عاقل و خردمند است. حمایت طالبان از ترامپ تیم مورتو، مدیر ارتباطات انتخاب مجدد ترامپ، اظهارات این گروه را به شدت رد کرد. مورتو در بیانیه‌ای به اینسایدر گفت: ما پشتیبانی آن‌ها را رد می‌كنیم و طالبان باید بدانند كه رئیس جمهور همیشه از منافع آمریكا محافظت خواهد كرد، برخلاف جو بایدن كه با از بین بردن اسامه بن لادن و به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی مخالفت كرد. اظهارات این سازمان تروریستی در حالی است که ترامپ روز چهارشنبه اعلام كرد كه می‌خواهد تا پایان فصل تعطیلات كاملاً نیروهای آمریكایی را از افغانستان بیرون بكشد. ترامپ در توئیتی نوشت: ما باید تعداد کمی از مردان و زنان شجاع خود را که در کریسمس در افغانستان خدمت می‌کنند داشته باشیم.

ترامپ در برابر ارتش آمریکا...

دقیقاً مشخص نیست چه تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور باقی مانده‌اند. با این حال، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، فرماندهی نظامی مسئول منطقه، قبلاً گفته بود كه انتظار می‌رود تا ماه نوامبر حدود 4500 سرباز در افغانستان باشد. به گزارش واشنگتن پست، مجاهد به دنبال توئیت ترامپ، این اقدام را اقدامی بسیار مثبت توصیف کرد. مقامات ارتش آمریكا از اعلامیه توئیتر ترامپ خشنود نشده‌اند. قانونگذاران جمهوری خواه و رهبران نظامی سابق نیز ابراز سرخوردگی از بازه زمانی عقب نشینی کرده‌اند و باعث شده بسیاری گمانه زنی کنند که فعالیت این گروه تروریستی پس از خروج آمریکا از این کشور افزایش خواهد یافت. در همین حال، گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان همچنان ادامه دارد. در ماه فوریه، ایالات متحده یک توافق نامه صلح را امضا کرد که شامل اقدامات برای خروج همه نیروها از کشور در ازای تضمین‌های امنیتی بود. اما کارآیی توافقنامه صلح به دلیل ادامه خشونت علیه نیروهای افغان توسط طالبان زیر سوال رفته است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha