کد خبر: حمایت-تغذیه-ای-از-کودکان-دچار-سو-تغذیه-ب
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، «سکینه ابراهیمی» با اعلام این خبر، گفت: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افت تحصیلی، تضعیف ایمنی بدن و احتمال ابتلا به انواع بیماری ها مانند کووید۱۹، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی و افزایش مرگ و میر از پیامدهای سوء تغذیه کودکان است.

او با اشاره به بهبود تغذیه و رشد کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه و نیازمند با توزیع مستمر سبدهای غذایی استاندارد و بومی سازی شده به عنوان هدف اصلی اجرای این طرح، افزود: فقر، دسترسی نداشتن به غذای کافی و سالم، نا آگاهی تغذیه ای و بیماریها از علت های اصلی بروز سوء تغذیه در کودکان است.

مسوول واحد بهبود تغذیه اضافه کرد: طرح حمایت تغذیه ای کودکان با مشارکت نیکوکاران شهرستان مهر، در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، با اعلام آمادگی رییس شورای خیرین تامین سلامت و حمایت فرمانداری، بخشداری اسیر و کمیته امداد امام خمینی (ره) کلید خورد و تداوم آن به حمایت مسوولان و نیک اندیشان نیاز دارد.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم ارتقای آگاهی خانوار در راهکارهای بهبود تغذیه و رشد کودکان به ویژه در بحران کرونا، افزود: بهورزان و مراقبان سلامت ضمن ارائه مشاوره ها و آموزش های تغذیه ای لازم به مادران، کودکان زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان معرفی می کنند.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha