کد خبر: حمایت-از-مدافعان-سلامت-با-پیشگیری-از-اب
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

به گزارش  گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سیما سادات لاری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا افزود: مدافعان سلامت از ابتدای مسیر مبارزه با کرونا در کشور، در خط مقدم مراکز بهداشتی و درمانی قرار داشته و همچنان استوار و موثر در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی، آزمایشگاهیان، رادیولوژیست‌ها و همه ارکان نظام سلامت در این زمینه شهید داده و حتی لحظه‌ای از ارائه خدمت باز نمانده‌اند. این نشان می‌دهد که مدافعان سلامت جدا از جامعه و مردم نیستند و از تلاش برای نجات جان بیماران غافل نمی‌شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: آنچه در پویش همدلی با مدافعان سلامت هم تاکید شده همین است که باید همراهی و همکاری بیشتری با کادر بهداشت و درمان شود. این موضوع از مسیر حمایت معنوی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها و در نتیجه کاهش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها امکان پذیر است.

دکتر لاری بیان کرد: هرچه افراد در مکان‌های آلوده‌تر از نظر ویروس کرونا حضور داشته باشند، احتمال ابتلا نیز افزایش پیدا می‌کند و کادر بهداشت و درمان به دلیل افزایش ابتلا و بستری افراد جامعه به این ویروس در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در ابتدای مسیر مقابله با کرونا، کمبودهایی در زمینه لوازم محافظت شخصی در همه جهان ایجاد شد و این موضوع در کشور ما نیز وجود داشت، اما با تلاش‌های بین بخشی انجام شده، این کمبودها تا حد زیادی برطرف شده و تلاش‌های برای رفع نیازها همچنان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امیدواریم جامعه با حمایت از کادر بهداشت و درمان نشان بدهند که می‌توانیم از جدال با ویروس کرونا نیز پیروز بیرون بیاییم و جان عزیزان خود و مدافعان سلامت را در خطر مواجهه با بیماری کووید 19 قرار ندهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha