کد خبر: حمایت‌های-فناورانه-برای-مقابله-با-کرو
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تولید محصولات موثر در کاهش عوارض بیماری کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی نظام سلامت کشور برای مقابله با این بیماری مرموزی است که هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از تولید یکصد محصول مرتبط با این حوزه حمایت کرده است.

تولید محصولات درمانی همیشه اولویتی مهم در نظام بهداشت و درمان کشورها است. محصولی پرکاربرد که نقشی تاثیرگذار در درمان انواع بیماری‌ها دارد. اما تولید این محصولات با فناوری پیچیده، توان علمی و دانشی ویژه‌ای نیاز دارد. ایران هم به واسطه داشتن نیروی انسانی متخصص به خوبی از پس این نیاز خود برآمده است.

کرونا هم که آمد ضرورت تامین این نیازها را در دنیا بیشتر کرد. تولید داروها و محصولاتی که بتواند درد بیماران را کمی کاهش دهد و عوارض بیماری دردناک و پرعارضه کرونا را کمتر کند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با حمایت از تولید این محصولات پیچیده، کمک کرد تا در این 9 ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد، بیماران با داروها و محصولات تولیدی داخلی راحت‌تر بتوانند با این بیماری دست و پنجه نرم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha