کد خبر: حل-مسائل-اقتصادی-مردم-اولویت-مجلس-است
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۷

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به بند 11 ماده 22 آیین نامه خطاب به رئیس جلسه گفت: شأن مجلس اقتضا می کند نسبت به وضعیت فعلی معیشتی مردم توجه بیشتری شود و بر همین اساس هم مقام معظم رهبری اولویت اول ما را رسیدگی به معیشت ضعفا اعلام کرده اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه تذکر و یا دستورهای بعدی مجلس مشکلی را حل نکرده و ما را تنها دچار روزمرگی می کند، شأن مجلس این نیست که بخواهیم سوال بپرسیم و دو ماه وقت مجلس را بگیریم و در نهایت هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته باشد.

وی تاکید کرد: مردم از ما راه حل می خواهند، بنابراین از شما تقاضا می کنم تمام کارها و ماموریت های روزمره مجلس را فعلا متوقف کنید  و به هر کمیسیون یک ماموریت و یک موضوع داده شود و در پایان یک ماه راه حل را از آنها بخواهید، به طور مثال از کمیسیون اجتماعی بخواهید موضوع نظام اداری و قانون مدیریت و ولنگاری در بحث نیروی انسانی را که موجب ناراحتی مردم شده، حل کند.

گودرزی تصریح کرد: اینکه ما در هفته دو جلسه علنی داریم و یکی از آنها همینطور به بطالت بگذرد و تنها رأی گیری شود فایده ای ندارد، می توان برای انجام رأی گیری ها برای عضویت نمایندگان در شوراهای نظارتی یک جلسه فوق العاده برگزار کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقاضا می کنم متناسب با شرایط کشور به هر کمیسیون یک مسئله داده شود تا به صورت شبانه روز و طی یک ماه راه حل های مناسب را برای آن پیدا کند، بنده نگرانم که با این روزمرگی ها خدای ناکرده امید مردم مخدوش شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بهرحال ما نمی توانیم خلاف آیین نامه داخلی مجلس عمل کنیم، این سخن شما درباره اینکه با انجام رأی گیری برای انتخاب نمایندگان عضو شوراهای نظارتی وقت خود را تلف می کنیم، حرف درست و صحیحی نیست.

وی تاکید کرد: ما در حال اجرای آیین نامه داخلی مجلس هستیم و در بخش نظارت ، نمایندگان را طبق قانون برای حضور در شوراهای مربوطه انتخاب می کنیم و یکی از مهمترین وظایف مجلس همین اقدام است و چه بسا اگر نمایندگان ناظر در شوراهای مربوطه به درستی کار نظارتی خود را انجام دهند، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: این سخن را نفرمایید که کاری که ما در مجلس انجام می دهیم بیهوده است، این وظیفه ماست و همکاران هم با دقت این کار را انجام می دهند و تشکر می کنم.

دکتر قالیباف اظهارات گودرزی را نسبت به تعیین اولویت ها در مجلس سخن درستی دانست و افزود: روسای کمیسیون ها می دانند که جمع هیات رئیسه و آنها هر هفته دوشنبه ها از ساعت 6 صبح جلسه مشترک داریم و دستور جلسه ما هم تنها تعیین اولویت ها برای هر کمیسیون است که فردا صبح هم این جلسه را داریم و حتی هفته گذشته هم آن را برگزار کردیم و اکنون تمام کمیسیون های اقتصادی مجلس در این زمینه فعال هستند.

وی اظهار کرد: اجرای قوانین برعهده دولت است و ما هم در این مسیر کار نظارتی خود را به درستی انجام می دهیم و اگر نیازی به قانونگذاری جدید وجود داشته باشد، آن را انجام خواهیم داد و طی جلسات برگزار شده پیگیر این مسائل هستیم و حتماً اقتصاد اولویت اول مجلس است و خواهش می کنم قضاوت های درستی را در این زمینه داشته باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha