کد خبر: حقوق-هیچ-معلمی-در-سراسر-کشور-با-تأخیر-پر
۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۶
حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تأخیر پرداخت نمی‌شود!

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری  سلامت به نقل از خانه ملت، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در  نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس، ضمن تشکر از هیأت رئیسه مجلس گفت: وظیفه خودم می‌دانم که در محضر نمایندگان مراتب قدرشناسی و سپاس جامعه فرهنگیان را تقدیم رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی کنم که بیشترین حساسیت را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت دارند و همواره راهگشای راه پر فراز و نشیب آموزش و پرورش بودند و از نمایندگان مجلس هم تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در پرداخت حق‌الزحمه معلمان رسمی و پیمانی و بازنشسته تأخیر شده است، مطرح کرد: ما دونوع معلم در سراسر کشور داریم؛ معلمین که حقوق از ما دریافت می‌کنند و معلمینی که علاوه بر حقوق موظفشان از ما بابت کار اضافه‌ای که انجام می‌دهند اضافه کار دریافت می‌کنند. با اطمینان خدمت نمایندگان می‌گویم حقوق هیچ معلمی در سراسر کشور با تأخیر پرداخت نمی‌شود و همه معلمان آموزش و پرورش حقوقشان را سر ماه مانند تمامی کارکنان دولت دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: آن میزانی که با تأخیر مواجه می‌شود اضافه کار معلمان رسمی، معلمان بازنشسته و معلمانی که بابت ساعت مورد نیازی که ما به خدمات آنها نیاز داریم، داده می‌شود. در عرف سازمان برنامه و بودجه و مقررات اداری کشور این حقوق تلقی نمی‌شود و اضافه کار محسوب می‌شود البته در شرایط سخت اقتصادی آن ها نیاز دارند که اضافه کار خود را به موقع دریافت کنند.

حاجی میرزایی تأکید کرد: مشکل اینجاست که این پرداختی ها حقوق محسوب نمی‌شود و بخش دیگر آن به دلیل محدودیت منابع که در کشور وجود دارد و ما همواره متقاضی این مبلغ بودیم و سازمان آن را به پس از پرداخت حقوق کارکنان رسمیموکول کرده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد از پولی که هر ماهه پرداخت می‌کنیم بابت حقوق بدون یک روز تأخیر انجام می‌شود آنچه که با تأخیر همراه است 5 درصد از میزانی حقوقی است که بابت اضافه کارپرداخت می‌شود، مطرح کرد: در سال تحصیلی گذشته و سالی که در آن هستیم عملکرد آموزش و پرورش در این موضوع از 6 سال گذشته بهتر بوده است یعنی هیچ زمانی این اضافه کار ماهانه پرداخت نشده و همیشه با تأخیر پرداخت شده است و ما تأخیر را به کمترین میزان رسانده‌ایم و در پایان سال 98 آن را تسویه کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 64 درصد حقوق معلمان را در سال 99-98 افزایش داده‌ایم و این موضوع در 6 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، تأکید کرد: اگر حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کند شرایط کار آنها بهتر می‌شود البته نه اینکه حقوق فرهنگیان امروز خیلی زیاد است اما ما کسری‌هایی را که در سال‌های گذشته بوده است جبران کردیم و فاصله و تفاوت حقوق فرهنگیان با دیگر کارکنان دولت را کم کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha