کد خبر: حقوق-برخی-از-اساتید-و-اعضای-هیات-علمی-وز
۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
حقوق برخی از اساتید و اعضای هیات علمی وزارت علوم در شان آنها نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی در مورد اظهارات علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه اساتید در مضیقه معیشتی قرار دارند و حقوقشان فقط کفاف اجاره خانه را می دهد، گفت: میزان دریافتی اساتید و کارکنان وزارت علوم پایین تر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و این مقایسه درستی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئله دیگر جایگاه اعضای هیات علمی غیربالینی است که دریافتی برخی از آن ها در حد دریافتی سایر کارکنان دولت است بنابراین از نظر جایگاه احساس می کنند پایین‌ترین دریافتی را می گیرند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که. باید به گونه‌ای اقدام شود که اساتید دانشگاه دچار مشکل معیشتی نشوند زیرا موجب فرار نخبگان و مغزها می شود از این رو تامین معیشت و مسکن برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

  نماینده مردم میانه ادامه داد‌: اساتیدی که در عرصه علمی فعالیت می کنند نباید به دنبال ترمیم حقوق و تامین مایحتاج خود باشند بنابراین باید مشکلات معیشتی آنها را رفع کنیم تا دغدغه دیگری جز علم و دانش و پرداختن به پژوهش و یافته های علمی نداشته باشند.

اسماعیلی یادآور شد: البته به این شکل نیست که تمامی اساتید و اعضای هیات علمی وزارت علوم درگیر مشکلات معیشتی باشند و به طور قطع تعدادی از آنها وضع مالی خوبی دارند و می توانند گذران زندگی کنند و در این میان تنها حقوق برخی از آنها  پایین بوده و در شان آنها نیست و به صورت جدی نیاز است مسئولان مربوطه فکری برای ترمیم حقوق و مزایا و رفع دغدغه های آنها کنند زیرا شایسته نیست این اساتید برای تامین معیشت خود دنبال کارهای متفرقه باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با همسان‌سازی حقوق، ترمیم حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم محقق می شود، گفت: امیدواریم با اجرای همسان سازی بتوان حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم را با اساتید و اعضای هیات علمی وزارت بهداشت همسان‌سازی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha