کد خبر: حضور-معاون-ترامپ-در-مراسم-تحلیف-بایدن
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۲
حضور معاون ترامپ در مراسم تحلیف بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور ایالات متحده در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، در ۲۰ ژانویه شرکت خواهد کرد.

نام این مقام ارشد دولت فاش نشده است، اما بسیاری از رسانه‌های آمریکا از جمله نیویورک تایمز، «یو اس ای تودی»، «ان بی سی نیوز»، رادیو «ان پی ار» و بلومبرگ به نقل از افراد نزدیک به مایک پنس از حضور وی در مراسم تحلیف جو بایدن خبر دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نخواهد کرد.

جو بایدن هم در واکنش به این اظهارات دونالد ترامپ روز گذشته گفت، این موضوع خوبی است که او در مراسم تحلیف حضور نخواهد یافت.

با این حال، جو بایدن گفت٬ خوشحال است که معاون رئیس جمهور مایک پنس در مراسم تحلیف شرکت خواهد کرد.

شبکه ان بی سی هم می‌گوید اعلام خبر حضور معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن نشانه دیگری از شکاف بین دونالد ترامپ و مایک پنس پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز چهارشنبه است.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه، دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

در صورت شرکت نکردن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن، اين چهارمين مورد از عدم شرکت يک رييس جمهور در مراسم رسمی ادای سوگند جانشين خود در تاريخ آمريكا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha