کد خبر: حضور-دانش-آموزان-در-مدارس-بر-اساس-تصمیم
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
حضور دانش آموزان در مدارس بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا است

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان با عنوان یاد یاران با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش موظف است انواع روش‌های آموزش را پیش‌بینی کند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد، گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است؛ اما اگر دانش‌آموزی به مدرسه بیاید این حضور دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو، خطر حضور آن‌ها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر جامعه نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس داده نشده است، بیان کرد: آموزش‌وپرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان باید محدود شود، آموزش‌وپرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه تمام مدارس درهرصورت باز هستند، گفت: مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش‌آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل ‌شده و از فعالیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان اطمینان حاصل شود.

وی در مورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا در آن زیاد است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کرونا است. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آن‌ها داده شد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهایش با وزیر ارتباطات در مورد اینترنت شبکه شاد گفت: اینترنت شاد رایگان است و اگر فردی با مشکلی مواجه شده است باید اعلام کند. از چند روز قبل این کار انجام‌ شده و افرادی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت رایگان داشته‌اند. سرعت اینترنت هم پایین نیست اما شکل‌گیری کلاس‌ها یکی دو هفته طول می‌کشد، بخشی از مشکلات شبکه شاد به تقویت زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود که همراه اول متعهد شده این موضوع را تقویت کند.

حاجی میرزایی بابیان اینکه اپلیکشن شاد برنامه‌ای بومی است که ۵۵۰هزار کلاس را مدیریت می‌کند، گفت: این نرم‌افزار ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شود که با مدارا این مشکلات حل خواهد شد و از حجم مشکلات کاسته می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه برخی اپراتورها مدعی بودند می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند ولی درنهایت وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبه‌رو شده و این کار را انجام نداد، اظهار کرد: برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه شود، ولی درواقع بحث سیم‌کارت دانش‌آموزی منتفی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی مدرسه و عدم برگزاری کلاس حضوری قطعاً تخلف است، گفت: گرو‌ه‌هایی مامور هستند که به‌صورت سرزده به مدارس بروند و از روند ارائه آموزش‌ها گزارش تهیه کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی‌ گفت: قرار بود با همه افرادی که در آزمون رد می‌شوند قطع همکاری شود اما مقرر شد امسال همکاری را با آن‌ها ادامه دهیم.

حاجی میرزایی معلم را اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت دانست و گفت: طبق قانون ورود نیرو به آموزش‌وپرورش باید از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان باشد. برای جذب همه حق‌التدریسی‌ها هم تابع قانون هستیم. افرادی که قبل از سال ۹۱با ما همکاری مستمر داشتند طبق شرایطی در آموزش‌وپرورش استخدام می‌شوند ولی در قبال مابقی افراد تعهدی نداریم و استمرار همکاری به‌صورت حق‌التدریس ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha