کد خبر: حضور-بسیجی‌ها-در-جامعه-از-ضدعفونی-شهر
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
حضور بسیجی‌ها در جامعه از ضدعفونی شهر تا مرمت خانه‌های سیل‌زدگان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ سردار محمدرضا یزدی در بخشی از برنامه "یه روز تازه" که  قسمتی از آن به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، از پادگان ولیعصر سپاه محمد رسول‌الله(ص) روی آنتن رفت، در پاسخ به اینکه وقتی نام بسیج را می‌شنوید یاد چه چیز می‌افتید گفت: یاد ایثار، از خودگذشتگی، ولایت‌مداری، مردم دوستی و تلاش برای رسیدن به قله‌های توسعه و رشد از نظر مادی و معنوی.

وی افزود: وقتی می‌گویید بسیجی، قاعدتا یاد بسیجی‌هایی می‌افتم که در دوران دفاع‌مقدس از خودگذشتگی و آن روزها را اداره کردند تا مردم امروز راحت باشند و همچنین یاد بچه های بسیجی میافتم که امروزه تا دیروقت به ضدعفونی و تمیز کردن شهر می‌پردازند. کسانی که کمک‌های مومنانه را جلوی خانه‌ها می‌برند و سعی می‌کنند امنیت را برای مردم‌شان به ارمغان بیاورند.

سردار یزدی اظهار کرد: در این مدت سعی بسیج بر این بود، با توجه به مشکلات معیشتی و بهداشتی که به وجود آمده است، به طور جد به مردم کمک کنیم. از این‌رو بچه‌ها در ضدعفونی کردن مترو، اتوبوس، اماکن عمومی و... بسیار فعال بودند. به کمک پرستاران و کادر درمان رفتند، در عین حال ماسک هم تولید کردیم. 40 میلیون ماسک تولید کردیم که 1 میلیون در بین مردم و مناطق شلوغ به صورت رایگان توزیع شد. مواد ضدعفونی که شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج تولید کردند، در ابتدا درگیر مواد اولیه الکل پایه یا کلر پایه بودیم که نگرانی‌های این مواد برای محیط مطرح شده بود، جایگزین آنها مواد دیگری آمدند که سیب سلامت گرفته‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: در همین ایام قرنطینه علاوه بر کمک به نیروی انتظامی برای کنترل معابر، فواصل اجتماعی و... به مبتلایان کرونا در منزل خدمات بهداشتی سلامت ارائه می‌دهیم، در طرح شهید سلیمانی که از امروز صبح آغاز شده است، به درب منازل کسانی که مبتلا شده‌اند و یا احتمال دارد که مبتلا شوند یا با فرد مبتلا ارتباط داشتند، مراجعه و آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهیم. همچنین به آگاهی بخشی مردم درخصوص فاصله‌گذاری‌ها و مقابله با بیماری کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در 16 منطقه از تهران، آش که برای تقویت بدن موثر است و همچنین داروهای مختلفی را به درب منازل مبتلایان می‌بریم. سعی می‌کنیم برای مردم جامعه ماسک تهیه کنیم و به کسانی که معیشتشان گرفتار شده سبدهای کالا و کمک‌های مردمی برسانیم. تاکنون 50 هزار سبد کالایی و 1700 جهیزیه، برای زوج‌های جوان کمک شده است. خانه کسانی که در این ایام نیاز به تعمیر دارد را تعمیر می‌کنیم. از سیل سال گذشته، 113 خانه را ساختیم و 600 خانه را مرمت کردیم؛ هنوز هم برخی از خانه‌ها فرسوده و آسیب‌دیده هستند و نیاز به مرمت دارند. در کل بچه‌های بسیجی خود را مدیون مردم و شهدا می‌دانند، بسیجی نداریم که دنبال خدمت نباشد.

فرمانده سپاه تهران درباره آتش به اختیار بسیجی‌ها در امور فرهنگی بیان کرد: آتش به اختیار یک بعد فردی و یک بعد سازمانی دارد. به صورت شخصی، بچه‌ها اقدامات جامعی را انجام دادند، سال گذشته و امسال دو جشنواره آتش به اختیار در شهرداری تهران برگزار کردیم که بیش از 2000 اثر به این دو جشنواره ارسال شد و برندگان هدیه گرفتند. از بعد سازمانی هم بسیج و سپاه به سازمان‌ها کمک کردند. ما به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمک کردیم، سعی شد در آن ستادها به موضوعاتی که باید به مسئولین و اتحادیه‌ها امر شود کمک کنیم.  همچنین در شورای فرهنگ عمومی شهر تهران شرکت کردیم. مسئله قرآن، مهدکودک‌ها، ورزش، فیلم و کتاب بسیار برایمان مهم است و بچه‌ها در این بخش‌ها هم بسیار فعال بودند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 10 صبح روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha