کد خبر: حضور-اساتید-گروه-عفونی-در-خدمات-رسانی-ب
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت  به نقل از وبدا،دکتر حمید رضا نادری  خاطر نشان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون  اساتید و دستیاران تخصصی گروه عفونی، در مراکز درمانی مرجع کرونا حضوری ۱۰۰ درصدی داشتند و همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع ۸ نفر عضو گروه عفونی مستقر در بیمارستان امام رضا(ع) ۴ نفر از آنان در حین درمان بیماران کرونایی مبتلا به کووید ۱۹ شدند که خوشبختانه حال عمومی‌شان خوب است، افزود: در برخی از روزهای سخت بحران کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت به میزان ۱۰۰ درصد کار کردیم و هر نفر معادل دو نفر فعالیت داشت تا جای خالی نیروی مبتلا احساس نشود.

مدیرگروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: با وجود رعایت مردم در یک ماه اخیر، بازهم برخی نسبت به  رعایت توصیه های بهداشتی جامعه بی‌توجه بودند که این امر علاوه بر ابتلا خود فرد به بیماری موجب آسیب رساندن به دیگر اعضای خانواده و نزدیکان می شود.

دکتر نادری با ذکر این نکته که کرونا تمام نشده است و همچنان در کمین ماست، تأکید کرد: مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: مردم مراعات حال مدافعان سلامت را که ۶ ماه است از خانواده‌های خود ‌دور بودند را داشته باشند و نگویند که از خانه‌نشینی خسته شده‌ایم، زیرا خستگی حضور مستمر و بی‌وقفه در بیمارستان، آن هم با لباس خاص به‌مراتب بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha