کد خبر: حسن-روشن-دلم-برای-مجیدی-سوخت
۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۰

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت، حسن روشن در گفتگو با تسنیم، درباره شکست تیم فوتبال استقلال مقابل فولاد خوزستان در فینال جام حذفی،صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

شکست استقلال مقابل فولاد؟

چند ماه پیش حرفی زدم و گفتم فرهاد مجیدی تنهایی زحمت می‌کشد و یک نفره با همه دعوا می‌کند. شب گذشته مشخص شد که او چقدر تنها بود. دلم برای مجیدی سوخت، اما آدم نمی‌تواند دلش برای کسی بسوزد که دلش برای خودش نمی‌سوزد. مجیدی آنقدر تنها بود که حتی دشمن‌هایی که باشگاه را به هم ریخته‌اند، ناراحت بودند.

هفت هشت ماه پیش به فرهاد (مجیدی) گفتم اینجا استقلال است. در استقلال و پرسپولیس فقط دعوا نمی‌کنی، جنگ هم داری. در تیم‌های دیگر فقط دعوا می‌بینیم، اما در استقلال باید بجنگی. به مجیدی گفتم باید خودت را قوی‌تر کنی و چهار نفر آدم قوی کنارت داشته باشی. حتی باید در باشگاه استقلال و وزارت ورزش و جوانان چند نفر را داشته باشی تا تو را حمایت کنند و نمی‌توان یک نفری با همه اینها دعوا کنی.

دیروز استقلال مثل یتیم‌ها بود. اگر سیدحسین حسینی در بازی با گل‌گهر سیرجان اشتباهی بچه‌گانه نمی‌کرد و اخطار نمی‌گرفت، در بازی دیشب می‌توانست در ضربات پنالتی کمک کند، همان کاری که فولادی‌ها انجام دادند و محسن فروزان را در دقایق آخر بازی به زمین فرستادند تا پنالتی بگیرد. نمی‌خواهم رشید مظاهری را زیر سؤال ببرم. اگر زحمات او در ابتدای فصل نبود، شرایط استقلال بدتر از امروز بود.

آیا مجیدی باید در استقلال بماند یا نه؟

با شرایطی که استقلال دارد، هیچکس نباید بیاید. باید غریبه‌ای بیاید که نفهمد اینجا چه خبر است و بعد از مدتی هم پولش را ندهند تا برود دنبال شکایت و دعوا! با این شرایط، رستم و تختی هم نمی‌توانند استقلال را نجات دهند، مگر اینکه راه اساسی پیدا شود. پیدا کردن راه درست برای باشگاهی با قدمت 76 ساله، کار سختی نیست. استقلال قدمت 70، 80 ساله دارد و راحت می‌توان آن را جمع کرد.

نمی‌دانم مجیدی چطور فکر می‌کند. ما دل‌مان برای مجیدی سوخت، ولی او برای خودش دلسوزی نکرد. اینکه با این طرز تفکر آمده که تک نفری همه را ببرد و از جیب پاداش بدهد، کار درستی نیست. مجیدی باید پول تیمش را از حلق مدیران باشگاه بیرون بکشد. مانده‌ام نصرالله عبداللهی آنجا چه کار می‌کند! قرار نیست روی نیمکت بنشینی و فقط بازی را ببینی. آقای عبداللهی، موهایت را برای چه سفید کرده‌ای؟ تو عبداللهی هستی، کسی که کاپیتان تیم ملی بوده است و افتخارات زیادی دارد. تو بچه جنوب شهری، برو دعوا کن! یکی از وظایف سرپرست سلطه بر تیم و حتی سرمربی است. زمانی که سرمربی به دلیل شرایط بازی عصبانی است، سرپرست باید جلوی اشتباه او را بگیرد. قرار نیست کار سرپرست فقط گرفتن بلیت‌ها و آوردن افراد به ورزشگاه باشد. آقای عبداللهی، لطفاً از ابهت خود استفاده کن.

ضربات پنالتی فینال جام حذفی؟

بهترین بازیکن ما پنالتی خراب کرد و به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. جای فرشید اسماعیلی بودم پس از آن پنالتی چیپی که در دربی از دست دادم، دیگر سمت پنالتی زدن نمی‌رفتم یا آنقدر تمرین می‌کردم که آماده زدن ضربه پنالتی شوم. داریوش شجاعیان هم همینطور. من که در خانه‌ام نشسته بودم می‌دانستم کدام سمت ضربه پنالتی را می‌زند.

رابطه تیر و تار اعضای تیم با مدیریت باشگاه؟

ما پنج سال است که به مدیریت داخلی می‌بازیم. هر کسی می‌آید، می‌خواهد معروف شود. مددی را ندیده‌ام و او را نمی‌شناسم که نظر بدهم. مجیدی با چه پشتوانه‌ای می‌گوید با اینها دعوا می‌کند؟ او به غیر از خدا چه کسی را دارد؟ از مجیدی باید پرسید، دیاباته کجاست؟ اگر قرار است او در استقلال نباشد، چرا از اول بود. مهدی قایدی هم زیر صفر بود و سرگردان بازی کرد.

صحبت پایانی با هواداران استقلال؟

بیچاره هواداران که دل‌شان خوش بود تیم جام می‌گیرد. درست است که استقلال تیم پرسپولیس را برد، اما پرسپولیس سوا از تیم‌های دیگر نیست. هواداران چاره‌ای جز صبر کردن و آمدن وزیر جدید ورزش ندارند. امیدوارم کسی بیاید که حتی استقلالی هم نباشد، اصلاً فوتبالی نباشد، چون فوتبالی باشد ممکن است طرفدار یک تیمی باشد و این مسئله مشکل ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha