کد خبر: حرکت-ناوگان-چین-از-مسیر-جدید-منافع-انگل
۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۶
حرکت ناوگان چین، منافع انگلیس را تهدید می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، اولین لرد دریایی و رئیس ستاد نیروی دریایی (The First Sea Lord) هشدار داده است که چین از مسیرهای جدید قایقرانی به سمت اقیانوس اطلس که در نتیجه ذوب شدن یخ‌های قطبی باز شده‌اند، بهره برداری خواهد کرد. در سخنرانی ناو هواپیمابر HMS پرنس ولز دریاسالار تونی راداكین اظهار داشت: تأثیرات تغییرات آب و هوایی در گذرگاه دریای شمال باعث ایجاد مسیرهای تجاری جدید دریایی در سرتاسر جهان می‌شود كه زمان ترانزیت بین آسیا و اروپا را به نصف می رساند. دریادار راداكین گفت: هنگامی كه چین نیروی دریایی در حال رشد خود را به سمت اقیانوس اطلس می‌فرستد، از كدام راه، مسیر طولانی یا كوتاه خواهد آمد؟ وی هشدار داد كه هنگام شروع استفاده از چین از این مسیرها، حركت آزادانه ملت‌ها، ناوگان دریایی آن‌ها و بیش از همه كشتی‌های تجاری آن‌ها می‌تواند به خطر بیفتد زیرا این تهدید مفهوم حركت آزاد دریایی است. وی افزود: جهان در حال رقابت بوده و رقابت بیش‌تر می‌شود. ما باید نقش خود را در آن جهان بازی کنیم. با بازتر و بیش‌تر در دسترس قرار گرفتن High North، رقابت نیز بیش‌تر خواهد شد. جرمی کوین، وزیر تدارکات دفاعی، افزود که تغییرات آب و هوایی یک واقعیت است، این یک خطر واقعی است که راه‌های دریایی را باز می‌کند و ما باید انتظار داشته باشیم که از این مسیرها استفاده شود.

چین بزرگ‌ترین ناوگان دریایی جهان را دارد!

بر اساس گزارش پنتاگون در مورد ارتش آزادی‌بخش خلق که در ماه سپتامبر منتشر شد، پکن دارای بزرگترین ناوگان دریایی جهان با 350 کشتی و زیردریایی است. منابع دفاعی هشدار دادند که افزایش حجم نیروی دریایی چین همچنان نگران کننده است زیرا احتمال فعال شدن آن در اقیانوس اطلس وجود دارد که به عنوان حیاط خلوت انگلستان محسوب می‌شود. (بسیار به انگلیس نزدیک بوده و انگلیس روی آن کنترل دارد.) این قابل درک است که سران دفاع از ایجاد موقعیتی مانند تنگه هرمز می‌ترسند، که در ژوئیه سال گذشته پس از کمک به تفنگداران رویال انگلیس در توقیف یک نفتکش ایرانی در نزدیکی جبل الطارق که مظنون به شکستن تحریم‌های اتحادیه اروپا بود، تنش‌هایی را ایجاد کرد. به تلافی، یک نفتکش پرچمدار انگلیس پس از اینکه متهم به نقض قوانین دریایی شد، توقیف شده و به مدت دو ماه لنگر انداخت. دریادار راداکین همچنین هشدار داد که مسیرهای High North ساحلِ آن روسیه‌ی احیاگر است. وی گفت: روسیه‌ای كه هم اكنون در اقیانوس اطلس، حیاط پشتی ما فعال‌تر از 30 سال گذشته است.

انگلیس: ما باید در شما مرتفع نیز مستقر شویم!

ماه گذشته نیروی دریایی سلطنتی به کرملین نشان داد که با هدایت یک گروه وظیفه چند ملیتی ناوهای جنگی و هواپیماها به داخل راهرو یخی، آزادی قطب شمال را ندارد. ناوگان دریایی چین در نخستین عملیات از این دست به مدت 20 سال، نیروهای آمریکایی، دانمارکی و نروژی برای نشان دادن آزادی ناوبری در بالای دایره قطب شمال، با ناوچه‌های نوع 23 Frigate HMS Sutherland به هم پیوستند. دریادار راداکین افزود: ما در حال حاضر کارهای بسیار بیش‌تری در شمال مرتفع (High North) انجام می‌دهیم. ما همانطور که برخی از امور را در اقیانوس اطلس و سایر نقاط جهان انجام می‌دهیم، در شمال مرتفع انجام خواهیم داد تا به شرکای خود بپیوندیم. در همین حال وی گفت در حالی که فضا و فضای مجازی جهان را شفاف‌تر می‌کند، اما مکانی برای پنهان شدن در زیر دریا باقی مانده است. وی گفت که 97 درصد داده‌ها از طریق کابل‌های زیر دریا حرکت کرده و دشمنان ما این‌ها را تهدید می‌کنند. وی گفت که دولت متعهد است توانایی‌های جدیدی را برای محافظت از این کابل‌ها ایجاد کرده و در برابر این تهدید از طرف همه ایستادگی کند.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha