کد خبر: حرم-رضوی-یکپارچه-عزادار-تاسوعای-حسینی
۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
حرم رضوی یکپارچه عزادار تاسوعای حسینی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  آستان نیوز، هم‌زمان با غروب غم انگیز جمعه و شب تاسوعای حسینی عموم خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) شاهد حضور خانواده‌هایی بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قصد زیارت ثامن‌الائمه(ع) و عرض تسلیت به ساحت مقدس این امام رئوف را داشتند.

در این شب و روزها شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان چون حضرت عباس(س) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تدابیر بهداشتی با حضور در حرم رضوی و با قرائت زیارت عاشورا، گوش جان به سخنان واعظان و مرثیه‌سرایان و مداحان اهل‌بیت(ع) می‌سپارند و مصائبی را که در این ایام بر اهل‌بیت حضرت رسول‌الله(ص) وارد شد، با آه و ناله و چشمانی اشک‌بار مرور می‌کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زائران و خادمان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زائران و ارائه خدمات بهداشتی توسط خادمان آستان قدس رضوی به این عزیزان، کاملاً قابل مشاهده بود و با توجه به اینکه امسال طبق دستورهای اعلام شده، دسته‌های عزاداری نیز امکان حضور به خیابان‌ها و حرم را نداشتند مردم به‌صورت فردی و خانوادگی برای اقامه عزای حسینی به حرم مشرف شدند.

در تمام ورودی‌ها و صحن‌های اماکن متبرکه رضوی خادمان سلامت در حال ارائه خدمات بهداشتی و دیگر خادمان در حال راهنمایی زائران به صحن‌های مختلف حرم بودند.

مراسم‌های محوری حرم در شب تاسوعای حسینی از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی و غدیر آغاز و طی چند نوبت و درصحنه‌ای متعدد تا ساعت 24 ادامه داشت.

گوشه به گوشه‌ی حرم، صدای نجوای فردی عزاداران سیدالشهدا(ع) به گوش می‌رسد و در بین تمام اشعاری که زائران و مداحان می‌خوانند این بیت معروف «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد / سقای حسین سید و سالار نیامد» نمود بیشتری داشت.

عزاداری ملیت‌های مختلف در حرم

در شب و روز تاسوعای حسینی وقتی به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف می‌شوی، رنگ و زبان و نژاد با وجود گوناگونی و تنوع مختلفش ناگهان بی‌معنا می‌شود و همه در سایه حضرت شمس و الشموس تبدیل به یکرنگی و وحدت در عزاداری می‌شود.

حرم مطهر رضوی در شب تاسوعا مأمن عزاداران از ملیت‌ها و زبان‌های مختلف بود و در صحن کوثر و صحن غدیر زائران غیر ایرانی در حال عزاداری بودند.

عزاداری روز تاسوعا نیز ساعاتی پیش با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و تعدادی از هیئت‌های مذهبی برای اقامه عزای حسینی ساعت 7 صبح به حرم امام رئوف مشرف شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن انقلاب به اقامه عزا پرداختند.

عزاداری شب و روز تاسوعای حسینی در حرم رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همگان نشان داد که مردم این سرزمین قرن‌هاست با برگزاری عزای حسینی انس داشته و با گریه بر مصائب عاشوراییان زیسته‌اند و حضور در این مجالس جزء لاینفک زندگی‌شان شده و سختی‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث نمی‌شود چنین مراسم‌هایی به تعطیلی گرود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha