کد خبر: حذف-دفترچه-های-درمانی-در-راستای-توسعه-د
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر هوشنگ فولادی در تشریح جزئیات حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی گفت: از ابتدای اسفندماه 99 صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی متوقف خواهد شد.

وی افزود: چاپ دفترچه‌های تأمین اجتماعی از ابتدای اسفند متوقف و طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی از این تاریخ به بعد ارائه خدمت در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات اعم از ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی و ...، در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارائه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفندماه ۱۳۹۹ متوقف می‌شود.

وی افزود: بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

دکتر فولادی ضمن دعوت از پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در صورت عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک؛ این عزیزان می‌توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنان بنویسند و سرنسخه پزشکان مشابه با صفحات دفترچه‌‎های کاغذی دارای اعتبار خواهد بود.

وی گفت: نحوه خدمت رسانی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شده است به گونه ای که اطمینان داریم ان شاء الله هیچگونه اختلالی به‌وجود نخواهد آمد.

دکتر فولادی با قدردانی از پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد بابت همکاری موثر در موفقیت طرح بزرگ نسخه الکترونیک، گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی خواهد شد و این طرح زمینه ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و همچنین پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha