کد خبر: حذف-دفترچه-های-تامین-اجتماعی-از-اول-اسف
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،محسن ریاضی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر با اشاره به حذف دفترچه تامین اجتماعی اظهار داشت: از اول اسفند ماه سال جاری چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی متوقف می‌شود.

وی گفت: در مسیر طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند ماه سال جاری اجرا می شود اما صفحات موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: از اول اسفند به بعد بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به پوشش ۶۶ درصدی تامین اجتماعی در استان اصفهان گفت: ماهیانه به طور متوسط در استان اصفهان ۹۶۰ میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری ماهیانه بازنشستگان و ۶۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم.

ریاضی ادامه داد: در استان اصفهان 350 هزار مستمری بگیر و یک میلیون ۱۵۲ هزار بیمه شده و ۱۱۰ هزار کارگاه فعال از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان استفاده می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در بحران کرونا توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی بوجود آمده کارگاه های حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و همچنین کارگاه های آسیب دیده از کرونا با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شده است.

ریاضی اضافه کرد: همچنین سازمان تامین اجتماعی در حمایت از صنایع در بحران کرونا و تحریم ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات ستاد تسهیل به صنایع استان کمک کرده است .

این مقام مسئول با اشاره به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: با تعیین عیدی بازنشستگان از سوی دولت، عیدی همه بازنشستگان در کمتر از یک روز در بهمن ماه واریزشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: مطابق با مصوبه هیأت وزیران عیدی برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی‌ و بازماندگان مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین و به حساب بازنشستگان واریز گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha