کد خبر: حذف-تنوع-از-مدارس-بسیار-ضروری-است
۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
به گزارش گروه اجتماعی طبنا( خبرگزاری سلامت)  رضوان حکیم زاده با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، اظهار کرد: هدف از آموزش در مرحله آموزش عمومی علاوه بر اینکه بچه‌ها باید مفاهیم علمی و درس‌ها را یاد بگیرند، تربیت اجتماعی است. وی افزود: تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند و همان رسالتی که آموزش عمومی در ابتدا داشته است یعنی حذف طبقات اجتماعی در مدرسه، اتفاق بیفتد. حکیم‌زاده بابیان اینکه حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است، گفت: این کار کافی نیست یعنی اگر ما اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند، غربالگری کنند و صرفاً یکسری دانش‌آموزان خاصی را ثبت‌نام کنند، باز مشکل خواهیم داشت. معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم وقتی هدفمان را پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه‌فقط یادگیری 10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد؛ در این حالت چاره‌ای نداریم که محیط کلاس دست نرمال باشد یعنی دانش‌آموزان از طبقات متفاوت و با توانمندی و هوش‌های مختلف حضورداشته باشند. حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: کاری که اکنون انجام می‌دهیم این است که ستاره‌ها را از کلاس بیرون می‌کشیم و آن‌ها تبدیل به یک تیم می‌شوند و می‌گوییم که دستاورد خوبی داریم و این در حالی است که نیرو و انگیزه‌ای که هر ستاره و دانش‌آموز برتر در یک کلاس درس برای پویایی و یادگیری بهتر به دانش‌آموزان ایجاد می‌کند را نادیده گرفتیم. وی اظهار کرد: به نظر بنده حذف تنوع کار خیلی خوبی است اما باید حتماً در کنارش اقدامات دیگری انجام شود که این طرح خوب بتواند موفق باشد. انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha