کد خبر: حداکثر-ظرفیت-برای-پذیرش-بیماران-مشکوک
۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۱۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در ابلاغیه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و روسای بیمارستانهای مسیح دانشوری و مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی تاکید کرده است:  از تاریخ امروز 14 فرودین ماه جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش آن دانشگاه یا دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-19 دربخش های بستری و ویژه فراهم گردد.

متن ابلاغیه معاون درمان به شرح زیر است:

ریاست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

ریاست محترم بیمارستان مسیح دانشوری

جناب آقای دکتر فریدون نوحی ریاست محترم مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی

موضوع: مدیریت خدمات رسانی بیماران با توجه به افزایش مراجعین کووید -19

با سلام و احترام

      ضمن تشکر از روسا، معاونین، مدیران و پرسنل محترم دانشگاهها و کادر درمان کلیه مراکز درمانی که با تلاش بی دریغ، در طی ماههای متمادی  علیرغم مشکلات به ارائه خدمت مخلصانه به بیماران بویژه بیماران مبتلا به کووید-19 پرداخته اند؛ با عنایت به افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی، پیش بینی روند روبه رشد پس از پایان تعطیلات و مراجعات مسافران نوروزی و ضرورت مدیریت ظرفیت موجود لازم است از این تاریخ جهت توقف پذیرش بیماران الکتیو در کلیه مراکز درمانی (اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه) تحت پوشش آن دانشگاه /دانشکده به نحوی برنامه ریزی نمایید که حداکثر ظرفیت برای پذیرش بیماران مشکوک به کووید-19 دربخش های بستری و ویژه فراهم گردد. اگرچه پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستانهای تک تخصصی قلب و عروق، چشم و زنان و... بلامانع است.

  بدیهی است رصد مستمر وضعیت در سطح کشور و هر منطقه در حال انجام بوده و برقراری روال عادی در پذیرش بیماران غیر اورژانسی و جراحی های الکتیو پس از پایدار شدن شرایط با هماهنگی این معاونت از سرگرفته خواهد شد. ضمناً مدیریت پوشش سایر بیماران اورژانسی و شرایط غیر قابل تعویق نیز تحت مدیریت جنابعالی/ سرکارعالی در این مدت صورت خواهد پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha