کد خبر: جک-دورسی-یک-میلیارد-دلار-برای-امور-خیری
۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۱
جک دورسی یک میلیارد دلار برای امور خیریه اختصاص می‌‌دهد
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از cnn، دورسی روز سه شنبه گفت، یک میلیارد دلار از سهام خود را در Square (SQ) - شرکت پرداخت دیجیتال که آن را نیز او  تأسیس کرده است - به یک شرکت با مسئولیت محدود به نام Start Small منتقل خواهد کرد. دورسی گفت که این مقدار حدود 28 درصد از ثروت وی را تشکیل می دهد.
براساس گوگل Google Doc که وی برای پیگیری همه کمک های مالی به اشتراک گذاشته است، اولین کمک هزینه های اولیه این شرکت از Start Small ، به مبلغ 100000 دلار به صندوق مواد غذایی آمریکا برای تهیه وعده های غذایی برای کسانی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارند، می رود.
دورسی مشخص نکرد که چه مقدار از تعهدات یک میلیارد دلاری در جهت تسکین کروناویروس بر خلاف سایر اقدامات خیرخواهانه پس از پایان همه گیری، هدایت می شود.
وی با اشاره به مفهوم درآمد عمومی جهانی گفت: بعد از خنثی کردن این بیماری همه گیر، تمرکز به سلامت و آموزش دختران و UBI تغییر می کند.
اعلامیه درسی به دنبال تلاش های مشابه سایر بازیکنان فناوری بزرگ است. جف بزوس ، بنیانگذار مدیر عامل آمازون  و بیل گیتس - بنیانگذار مایکروسافت - که هر دو ثروتمندترین مردم جهان هستند - هریک مبلغ 100 میلیون دلار را برای کمک به کروناویروس تعهد کرده اند.
برخی از بزرگترین شرکتهای این صنعت نیز منابع عظیم خود را برای  مبارزه با این بیماری همه گیر جهانی قرار می دهند.
Google  ماه گذشته 800 میلیون دلار تعهد کرده است که بخش اعظم این کمک هزینه در آگهی های تبلیغاتی به مشاغل کوچک و سازمانهای بهداشت و درمان می رسد. فیس بوک ضمن همکاری با مقامات جهانی برای مبارزه با اطلاعات غلط در سیستم های خود، استراتژی اعتباری مشابهی را اتخاذ کرده است. اپل، SoftBank  و Alibaba  به طور جمعی میلیون ها ماسک تنفسی را به کارمندان مراقبت های بهداشتی اهدا می کنند.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha