کد خبر: جورج-فلوید،-مردی-با-گذشته-ای-تاریک
۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
جورج فلوید، مردی با گذشته ای تاریک!
 جورج فلوید شهروند سیاهپوستی که به طرز ناجوانمردانه ای در شهر مینیاپولیس توسط پلیس آمریکا کشته شد، باعث این شد که تظاهرات ضدنژاد پرستی وسیعی در ایالات متحده شکل بگیرد. این موضوع به قدری تأثیر گذار بود که در کشورهای دیگر نیز تظاهرات گسترده‌ای اتفاق افتاد. در کشور ما هم برخی از شخصیت ها مرگ او را نشانه ظلم دولت ترامپ دانستند و آن را محکوم کردند. تا اینجا هیچ مشکلی نیست، اما متاسفانه بعضی از مسئولین کشور ما بدون اینکه شناختی از این مرد داشته باشند هنگام سخنرانی بغض کردند و اشک ریختند و حتی پیشنهاد داده شد خیابانی در تهران به نام این مرد سیاهپوست نام گذاری شود! یا فیلمی از زندگی او ساخته شود! اما آیا شما از گذشته‌ی جورج فلوید خبر دارید؟ گروه بین الملل خبرگزاری سلامت با بررسی سابقه‌ی جورج فلوید46 ساله متولد ایالت کارولینای شمالی ، بدون اینکه او را مورد قضاوت قرار دهد، گوشه هایی از زندگی پر فراز و نشیب این سیاهپوست آمریکایی را برای شما شرح می کند.

جورج فلوید، فردی با گذشته تاریک!

شاید برای شما دانستن این مطلب جالب باشد که فلوید، چندین بار به زندان افتاده و دلیل تعدادی از این اتهامات، حمله یا دزدیِ مسلحانه بوده است! او که در واقع راننده کامیون بود، لیست زیر تعداد دفعات به زندان افتادن فلوید همراه با اتهامات وارد شده به او را به صورت خلاصه بررسی می‌کند. اتهامات فلوید
  • فلوید برای اولین بار در 1998 به دلیل دزدی به مدت ده ماه پشت میله‌های زندان بود!
  • او در سال 2002 برای وارد شدن غیر مجاز به ملک دیگران به 80 روز زندان محکوم شد.
  • جورج فلوید در همان سال یعنی 2002 به جرم مواد مخدر دوباره به زندان افتاد.
  • او سپس دوباره به دلیل مصرف کوکائین، به مدت ده ماه مجبور به انجام خدمات دولتی شد.
  • او پیش‌تر در سال 2004 نیز برای کوکائین توسط پلیس دستگیر شده بود.
 
  • او در سال 2007 او به دلیل سرقت مسلحانه دسگیر شد. این اتفاق به شرح زیر است:
فلوید با پنج نفر دیگر که لباس‌های نیروهای خدماتی را پوشیده بودند به خانه‌ای وارد شدند. سپس با گذاشتن اسلحه روی شکم یک خانم باردار او را مجبور به خروج از اتاق کردند! آن افراد و جورج فلوید به دنبال مواد مخدر بودند اما بعد از پیدا نکردن مواد مخدر آن‌ها طلاها و گوشی خانم را دزدیده و از آنجا فرار کردند. جورج فلوید همان فردی بود که اسلحه را روی شکم خانم باردار قرار داده بود. او بعد از انتقال‌های بسیار و سپری کردن پنج سال در زندان، در سال 2014 آزاد شد.
  •  آخرین بار او به دلیل استفاده از یک اسکناس بیست دلاری تقلبی در سال 2020 دستگیر شد.

البته این پایان ماجرا نیست...

جورج فلوید این اتفاق در نهایت موجب فوت او شد. ادامه‌ی اتفاقات رخ داده نیز روشن هستند. شایان ذکر است که فلوید به دلیل دزدی‌های کوچک برای مدت‌های کوتاه در بازداشت پلیس بوده است. اما به دلیل مهم و جدی نبودن، آن اتهامات در این مطلب ذکر نشده‌اند. او درواقع با نام بیگ فلوید در تعداد زیادی قطعه موسیقی شرکت داشته است. فلوید همچنین در تعدای از فیلم‌های مستهجن و غیر اخلاقی نیز بازی کرده است، هرچند این کار در ایالات متحده جرم محسوب نمی‌شود.

اتفاقات بعد از فوت فلوید

شاید بعد از فوت گرافیک و آیکانیک جورج فلوید، تأثیری که او بر جوامع بشری گذاشت بسیار بهتر از زندگی پیشین او بوده است. اکنون مردم بر روی خشونت غیرقابل وصف پلیس آمریکا تمرکز کرده و حرکات نژاد پرستانه‌ی آن‌ها را بهتر می‌بینند. اکنون دختر جورج فلوید از اینکه پدر او دنیا را تغییر داده است، بسیار خوش‌حال است. او با حمایت افراد معروف یکی از سهام‌داران کمپانی دیزنی است. جورج فلوید

و اما در پایان...

شاید جورج فلوید زندگی پرمعنا و مفیدی نداشت. شاید او فرد خوبی نبود. اما در این اتفاقی که رخ داد، بحث به فرد بد و بدتر می‌رسد. حرکت پلیسی که او را دستگیر کرده بود به هیچ‌ وجه و با هیچ قانونی قابل توصیف نیست. چرا که شاید فلوید فرد درست‌کاری نبود، اما در نهایت او یک انسان و یک نماد از موجود جان‌دار بوده است. به همین دلیل است که مرگ او بسیار خشم مردم را برانگیخته است. مردم  در این اتفاق جورج فلوید و یا گذشته‌ی او را ندیدند بلکه یک انسان را دیدند که جان می‌دهد. شاید بهتر باشد ما برای جان دادن یک انسان با خشونت بی رحمانه پلیس آمریکا ناراحت باشیم نه یک فرد مظلوم، بی‌گناه و قهرمان. چراکه شاید آن فرد اصلا شایستگی  این را نداشته باشد که برای ما این همه مهم و خاص قلمداد شود. باید قدری با تعمق بیشتر در باره اتفاقات جهانی، عکس العمل نشان بدهیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت Snopes مراجعه کنید.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha