کد خبر: جهش-کرونا-در-اردبیل-همزمان-با-پیک-سوم
۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اظهار کرد: در روزهای گذشته شهرستان های اردبیل، مشکین شهر و خلخال مجددا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و سایر شهرستانها نیز تقریبا وضعیت ثابت دارند.

وی با بیان اینکه استان های همجوار ما نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته اند افزود: باید در مسافرت این هم وطنان به استان نهایت دقت را داشته باشیم تا انتقال ابن بیماری را کنترل کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۲۲۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۵۲ نفر در ای سی یو تحت نراقبت ویژه قرار گرفته اند و ۳ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.

بهنام جو بیان کرد: در یک ماه اخیر میزان رعایت مسایل بهداشتی مردم کاهش یافته است و باید نظارت و کنترل در این زمینه بصورت مشارکتی و حضور در محل های مختلف قابل لمس باشد.

رییس ستاد مدیریت کرونای استان با بیان اینکه بیشترین فراوانی مبتلایان شرکت در میهمانی ها و دوره همی ها گزارش شده است افزود: طبق آمار و خود اظهاری مبتلایان شرکت در مراسم و مهمانی ها بیشتر فراوانی را داشته که تقریبا۶۸ درصد مراجعه کنندگان در دوره همی های فامیلی و عزاداری و غیره حضور داشته اند.

وی با اشاره به اینکه خروجی رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس خیلی خوب است افزود: از ۲۲۰هزار دانش آموز استان مبتلایان بستری شده کمتر از ۹ نفر گزارش شده است اما باید نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی نهایت دقت را در ورود و خروج و داخل مدارس داشته باشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه والدین باید بیشتر دانش آموزان پروتکل بهداشتی را رعایت کنتد افزود: اگر دانش آموزان ۱۰۰درصد فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و والدین نسبت به اصول بهداشتی بی تفاوت باشند خطر جدی کل اعضای خانواده را تهدید می کند. استاندار اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش استان باید گزارش کلی از آخرین وضعیت مدارس جمع آوری کند افزود: آموزش و پرورش استان با مشارکت ستاد کرونا اخرین وضعیت مدارس را با توجه به فرایندی که ستاد ملی کرونا اعلام کرده جمع بندی کنند و در جلسه اتی گزارش دهند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش های ارایه شده بیشتر صنوف، ناوگان شهری و نانوایان در رعایت پروتکل های بهداشتی قصور می کنند باید با اکیپ هایی که مشخص شده نظارت بر روی این صنوف افزایش یابد.

بهنام جو ادامه داد: در تولید و کمیت تعداد ماسک هیچ مشکلی در سطح استان وجود ندارد اما از لحاظ کیفیت گزارش های مردمی ارایه شده و تولید کنندگان باید از لحاظ کیفی دقت و مواد مصرفی خود را افزایش دهند.

استاندار اردبیل در رابطه با تهیه واکسن آنفولانزا گفت: این واکسن همه ساله در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار می گرفت اما در سال جاری به لحاظ شرایط کرونایی و تحریم به افرادی که قبلا طی غربالگری از سوی مراکز بهداشتی مشخص شده تزریق می شود.

وی ادامه داد: واکسن آنفولانزا به افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای تعلق می گیرد و نیاز نیست همه افراد در تهیه و تزریق آن جلوی داروخانه ها صف بکشند و به محض وارد شدن به استان اطلاع رسانی و در اختیار نیازمندان به این واکسن قرار می گیرد.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی و برخی از اعضای حاضر گزارشی از نحوه عملکرد و اخرین وضعیت حاکم در استان ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha