کد خبر: جهش-کروناویروس،-خطر-جدیدی-که-جوامع-بین
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
جهش کروناویروس، خطر جدیدی که جوامع بین‌المللی را تهدید می‌کند!

محققان در فلوریدا معتقدند كه نشان داده‌اند كروناویروس جدید به جهتی جهش یافته است كه باعث می‌شود راحت تر سلول‌های انسانی را آلوده كنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، محققان در فلوریدا معتقدند كه نشان داده‌اند كروناویروس جدید به جهتی جهش یافته است كه باعث می‌شود راحت تر سلول‌های انسانی را آلوده كنند. آن‌ها می‌گویند تحقیقات بیشتری لازم است تا نشان دهد آیا این جهش باعث تغییر در روند همه‌گیری شده است یا خیر، حداقل یک محقق که درگیر این مطالعه نشده است می‌گوید احتمالاً این بیماری وجود داشته است و ممکن است این تغییرات توضیح دهد که چرا این ویروس باعث شده است تا عفونت‌های زیادی در ایالات متحده ایجاد می‌شود. جهش کروناویروس

این جهشی از کروناویروس است که دانشمندان هفته‌ها نگران آن بودند!

محققان پژوهشگاه تحقیقاتی اسکریپس در فلوریدا گفتند که این جهش بر پروتئین سنبله تأثیر می‌گذارد . ساختاری در خارج از ویروس که از آن برای ورود به سلول استفاده می‌کند. اگر این یافته‌ها تأیید شوند، اولین بار است که شخصی ثابت می‌کند که تغییرات مشاهده شده در ویروس برای همه‌گیری اهمیت دارد. ویروس‌های دارای این جهش بسیار آلوده تر از آن‌هایی بودند که بدون جهش در سیستم کشت سلولی که از آن‌ها استفاده شده است.

پروتئین سنبله با ثبات‌ترD کروناویروس

مححقان مجموعه‌ای از آزمایشات را در ظروف آزمایشگاهی انجام دادند كه نشان می‌دهد جهش به نام D614G باعث ایجاد لک‌های بیشتر به ویروس می‌شود و باعث افزایش پایداری آن می‌شود. این به نوبه خود ورود آن به سلول را آسانتر می‌کند. جهش کروناویروس   محققان یافته‌های خود را روی یک سرور چاپی به‌نام BioRxiv ارسال می‌کنند. این بدان معناست که این کار توسط سایر کارشناسان این حوزه بررسی نشده است. اما این محققان مقاله خود را به ویلیام هاسلتین، ویروس شناس، كارآفرین زیست فناوری و رئیس Access Health International International ارسال كردند. هاسلتین معتقد است که این یافته‌ها گسترش آسان کروناویروس در سراسر قاره آمریکا نشان می‌دهد. هاشتلین به سی ان ان گفت: این یافته‌ها مهم هستند زیرا نشان می‌دهند کروناویروس می‌تواند تغییر کند. کروناویروس به نفع خود و احتمالاً به ضرر ما تغییر می‌کند. شما می‌توانید در بعضی جاها ببینید که خیلی دور نمی‌شود و در جاهای دیگر یک روز درست است. دانشمندان آزادانه توالی‌های ویروس را که مانند همه ویروس‌ها دائماً جهش می‌یابد، به اشتراک می‌گذارند. هاسلتین گفت: در اواسط ژانویه، تغییری رخ داد كه باعث شد ویروس آلوده‌تر شود. این بدان معنی نیست كه كشنده‌تر است. این باعث می‌شود 10 برابر بیشتر عفونی شود. محققان دیگر نیز به این مورد مشکوک شده‌اند. در ماه آوریل، بت کوربر از آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و همکارانش نگرانی‌های خود را منتشر کردند، همچنین در مورد BioRxiv، جهش D614G را نگرانی فوری خواندند، زیرا به مراتب در اروپا و ایالات متحده گسترش یافته است.

فشار غالب

آن‌ها نوشتند: این جهش در اوایل فوریه در اروپا گسترش یافت. کار بیشتری لازم بود تا نشان داده شود که این فقط تصادفی نبوده و باعث شده ویروس‌های جهش یافته D614G به رایج‌ترین شکل  کروناویروس تبدیل شوند. هاسلتین گفت تیم اسکریپتس این کار را در سه آزمایش جداگانه نشان داده است. این جهش اجازه می‌دهد تا ویروس نه تنها راحت تر به سلول‌ها وصل شود، بلکه راحت تر به آن‌ها وارد شود. هنگامی که ویروس‌ها آلوده می‌شوند، سلول‌ها قربانی خود را ربوده و آن‌ها را به کارخانه‌های ویروسی تبدیل می‌کنند و پس از کپی کردن ویروس‌ها، نسخه را بیرون می‌کشند. آن‌ها ابتدا باید راهی را برای انجام این کار به سلول‌ها بیابند. هاسلتین گفت: پیامدها مهم هستند. محققان دیگر امیدوار بودند كه كروناویروس به اندازه سایر ویروس‌هایی كه از RNA به جای DNA به عنوان ماده ژنتیکی استفاده می‌كنند، مستعد جهش نباشند. آنفلوانزا، به دلیل جهش های بدنام ، ویروس RNA است. این بدان معنی است که ما باید برای تغییر مداوم هوشیار باشیم. وی افزود: این ویروس به هر كاری كه می‌توانیم برای كنترل آن پاسخ دهیم پاسخ می‌دهیم. ما دارویی درست می‌كنیم، در مقابل آن مقاومت می‌كند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha