کد خبر: جهان-برای-مبارزه-با-کروناویروس-باید-مت
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
جهان برای مبارزه با کروناویروس باید متحد شود!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از BBC، رهبران اروپایی متعهد شده اند تا از طرحی برای افزایش 7.5 میلیارد یورو (6.6 میلیارد پوند؛ 8.3 میلیارد دلار) برای پیدا کردن واکسن کروناویروس در نامه ای بصورت مشترک امضا شده، حمایت کنند.

جهان باید برای مبارزه با کروناویروس متحد شود

جهان برای مبارزه با کروناویروس باید متحد شود! این ابتکار عمل به رهبری بروکسل توسط اورسولا وان رئیس جمهور کمیسیون اروپا در روز جمعه اعلام شد. وعده ها پیش از کنفرانس تعهد آنلاین در روز دوشنبه ارائه می شود. نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون خواهان گردهمایی با فوری‌ترین تلاش مشترک بشر برای جلوگیری از کروناویروس خواهد شد.

کشورهای مختلف تعهدات خود را اعلام خواهند کرد

جهان برای مبارزه با کروناویروس باید متحد شود!
آقای جانسون، که سه شب در مراقبت های ویژه را با کووید-19 گذراند، همچنین تعهد 388 میلیون پوند انگلیس را برای تحقیقات، آزمایش و ساخت واکسن تأیید خواهد کرد.
این کنفرانس به میزبانی انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، عربستان سعودی و کمیسیون اروپا برگزار می شود. سازمان ملل می گوید بازگشت به زندگی عادی فقط با یک واکسن امکان پذیر خواهد بود.
نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کونته، رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و صدراعظم آلمان نیز آنگلا مرکل نیز از جمله کسانی هستند که این ابتکار عمل را امضا کرده اند.

این گردهمایی باعث همکاری بی‌سابقه‌ی

در نامه مشترک منتشر شده در روزنامه های آخر هفته، رهبران گفتند که بودجه جمع آوری شده همکاری جهانی بی سابقه ای را میان دانشمندان و تنظیم کننده ها، صنعت و دولت ها، سازمان های بین المللی، بنیادها و متخصصان مراقبت های بهداشتی آغاز خواهد کرد. اگر ما بتوانیم واکسنی برای کروناویروس تولید کنیم که برای تمام جهان تولید شده باشد این یک کالای عمومی بی نظیر جهانیِ قرن بیست و یکم خواهد بود.
مترجم : معین حبیبی
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha