کد خبر: جمع-آوری-زباله-برای-عده‌ای-به-یک-منبع-د
۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۸

صدرالدین علی پور در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به فعالیت 14 هزار زباله گرد در شهر تهران اظهار کرد: سیستم جمع آوری پسماند در شهر تهران باید اصلاح شود.

وی افزود: تا زمانی که سیستم جمع آوری پسماند از مبداء یعنی از داخل منازل و ساختمان‌ها انجام نشود، مشکلات در این خصوص قابل کنترل نیست و شرایط نیز تغییر نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه زباله امروز جنبه اقتصادی دارد، گفت: پیمانکاران شهرداری تهران با جداسازی بخشی از زباله‌ها در داخل ساختمان‌ها می‌توانند زمینه عدم جمع آوری زباله توسط زباله گردها را فراهم کنند. همچنین پیمانکاران با کسب درآمد در این زمینه می‌توانند مبلغی به مدیریت پسماند پرداخت کنند.

علی پور ادامه داد: تا زمانی که مکانیزم جمع آوری پسماند اصلاح نشود شاهد زباله گردی در سطح شهر تهران هستیم چراکه جمع آوری زباله توسط عده‌ای به منبع درآمد تبدیل شده به همین منظور طبیعی است که شاهد حضور زباله گردها در شهر تهران باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال کنترل و ساماندهی موضوع زباله گردها هستیم، تاکید کرد: حوزه پسماند بسیار حساس است چراکه کاربران آن همه مردم هستند. اگر ما بخواهیم سیستم موجود را جمع آوری و یا ساماندهی کنیم باید مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم. برای ساماندهی در وهله اول باید یک مکانیزم درست در شهر تهران راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در زمینه شناسایی پیمانکاران و کارگران ورود کرده است، افزود: قرار است اطلاعات کارگرانی که برای جمع آوری پسماند توسط پیمانکاران انتخاب می‌شوند در سامانه‌ای ثبت شود. در این سامانه چهره و سن افراد بخوبی مشخص است.

علی پور ادامه داد: با این روش می‌توانیم کنترلی روی موضوع جمع آوری پسماند داشته باشیم.افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند عملا باید لباس و ماشین مخصوص به این کار را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون زباله‌های خشک با ماشین‌های مخصوص جمع آوری می‌شوند، گفت: در زمینه جمع آوری پسماند تغییراتی ایجاد شده است. برای تغییر کلی نمی‌توانیم به صورت آنی اقداماتی انجام دهیم چراکه جمع آوری پسماند سالها به همین شیوه فعلی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha