محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری دکل های برق فشار قوی اظهار داشت: این موضوع در سالهای گذشته یکی از مطالبات جدی شهروندان تهرانی بوده به همین دلیل مدتهاست در سازمان های مختلف موضوع ساماندهی دکل های برق فشار قوی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از محلات و مناطق تهران دکل های برق فشار قوی زیادی واقع شده است، افزود: علی رغم اینکه تاکنون چندین جلسه و نشست بین نمایندگان شورا، نمایندگان مجلس، فرمانداری ونمایندگان وزارت نیرو برای رسیدن به یک تفاهم نامه مناسب برگزار شده اما به جز دو مورد، اقدام خاصی در خصوص جمع آوری این دکل ها صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در وهله اول قرار بود وزارت نیرو با استفاده از یک مشاور، مطالعات مختلفی در خصوص ساماندهی دکل های برق انجام دهد، گفت: همچنین قرار بود مطالعاتی انجام شود که میزان هزینه کرد مالی برای زیرزمینی کردن کابل های فشار قوی را از لحاظ اقتصادی بررسی کند.

سالاری اضافه کرد: همچنین باید مشخص شود که تامین منابع درآمدی برای ساماندهی دکل های برق فشار قوی باید از کجا و توسط چه سازمان‌ها و نهادهایی انجام شود.

وی با بیان اینکه بعد از جمع آوری باید کاربری عرصه هایی که ذیل این کابل ها در نقاط تهران وجود دارد مشخص شود، عنوان کرد: باید برای بخشی از این اراضی آزاد شده کاربری تعریف شود تا محل تامین درآمد برای زیرزمینی کردن کابل ها شود. متاسفانه این اتفاق توسط وزارت نیرو هنوز رقم نخورده و مشاوری نیز تعیین نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به دلیل اینکه کار بسیار تخصصی است شهرداری را مجاب کرده ایم بخشی از هزینه های مربوطه به این طرح را بپردازد. همچنین در جلسه ای که با وزیر نیرو در شورای شهر داشتیم این پیشنهاد مطرح شد که این پروژه می تواند یک اقدام مشترکی بین شورا، شهرداری و وزارت نیرو باشد.

سالاری گفت: قرار است یک کمیته مشترک برای حل موضوعات فی مابین تشکیل شود و در این خصوص ما به صورت جدی در حال پیگیری موضوع هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha