کد خبر: جلسه-هیات-مدیره-جمعیت-هلال-احمر-استان-ه
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
جلسه هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان؛  مختار سلحشور، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در این جلسه ضمن گرامیداشت ماه محرم و تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد:خیرین و داوطلبان مهم ترین سرمایه های جمعیت هلال‌احمر هستند که باید با برنامه های ویژه زمینه جذب حداکثری داوطلبان را فراهم نمود.

وی گفت: ما جمعیتی ۹۹ ساله هستیم که عمده فعالیت های بشردوستانه این نهاد بر محور داوطلبان استوار است لذا باید ارزش این سرمایه های اجتماعی بی بدیل را بدانیم.

سلحشور گفت: استفاده از جوانان و داوطلبان در مأموریت ها و خدمات بشردوستانه از اهداف و اصول جمعیت است که انتظار می رود با استفاده از این ظرفیت شاهد پیشبرد امور هلال احمر باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در ادامه با اشاره به جمع آوری پایگاه بین جاده ای کانکسی در استان ادامه داد:امسال موفق به بهره برداری از پنج پایگاه امداد و نجات بین شهری شدیم که بیانگر پیشرفت قابل ملاحظه ماست.

وی در ادامه خانه های هلال روستایی را فرصتی بی نظیر برای حضور داوطلبان در جمعیت هلال احمر برشمرد و تصریح کرد: در استان ما ۱۷۰۰ آبادی دارای سکنه وجود دارد که به دلیل پراکندگی بالا ارایه خدمات امداد و نجات در زمان بروز حادثه را با مشکل مواجه ساخته است.

 سلحشور بیان کرد: خانه های هلال کمکی شایان جهت ارائه آموزش به جوامع روستایی است تا در زمان برو

ز حادثه کمترین حادثه را متحمل شویم.

وی تاکید کرد :خانه های هلال کمک به تقویت آگاهی‌ های اجتماعی دارد تا در روستاها، جامعه ای تاب آور در برابر حوادث داشته باشیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان بیان کرد: تا اوایل اردیبهشت سال جاری کمتر از ۱۰خانه هلال در استان فعالیت داشت که با تلاش های بی وقفه همکاران ما این عدد به ۱۰۰ خانه هلال افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه سرپرست کمیته داوطلبان، جوانان، موقوفات و امور فرهنگی، سرپرست کمیته بهداشت، درمان و توان بخشی، سرپرست کمیته برنامه ریزی بودجه، آموزش و تامین منابع مالی و پشتیبانی تعیین شد.

اعضای هیات مدیره نیز در ادامه پیشنهادات ‌ نقطه نظرات خویش را در خصوص استفاده از ظرفیت اعضا و داوطلبان، آمادگی هلال احمر جهت ایفای نقش خویش در مقابله با حوادث سوانح و استمرار آموزش ها ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha