کد خبر: جشنواره-فیلم-مهر-سلامت-تبدیل-به-یک-برند
۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر کیانوش جهانپور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اظهار داشت: نمی‌دانم در اصفهان کار خیر از چه وقت شکل گرفت اما قدیمی‌ترین آن در دوران ابن سینا بود که حاکم وقت اصفهان در دوره آل بویه با بنا نهادن اولین دانشکده یا دانشگاه پزشکی دنیا در اصفهان در سال ۱۰۲۳ یا ۱۰۲۴ میلادی یکی از کارهای خیر سلامت را انجام داد، بعدها آل بویه علاوه بر اصفهان در شیراز و بغداد نام نیکی از خود در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش و نیکوکاری سلامت به جای نهادند.

وی ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، مرحوم نیری و پورهاشمی در مجمع خیرین سلامت کشور، از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و همچنین دکتر لاری، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به دلیل لغو سفر خود به استان کردستان و حضور در این مراسم، تقدیر کرد. دکتر جهانپور به قرائت پیام وزیر بهداشت به این جشنواره پرداخت. پیام وزیر بهداشت  به شرح زیر است:

"واژگان توسعه پایدار در ادبیات سیاستگذاری و حکمرانی، ارتباط تنگاتنگی با سلامت و مشارکت اجتماعی دارد چنانکه هریک این دو از شاخص‌های توسعه پایدار و لازمه آن به شمار می‌روند. اجتماعی شدن سلامت به عنوان یک ضرورت و نه فقط یک انتخاب، در راس راهبردها و برنامه‌های نظام سلامت قرار گرفته و تحقق آن از درازنای مشارکت هدفمند و روش‌مند گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی میسر خواهد شد. نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مستلزم زبان و گفتمان مشترکی است و زبان هنر به عنوان زبان ارتباط جمعی، با لطافت، نوآوری، الهام بخشی و زیبایی، هموارکننده مسیر تکامل و تعالی منش نیک‌اندیشی و نیکوکاری و جلب و جذب مشارکت اجتماعی وسیع خواهد بود.

هنر و صنعت پیشرو و اثرگذار سینما البته در این میان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و رویداد جشنواره فیلم «مهر سلامت» با بهره‌گیری از این زمینه هنر اجتماعی، اجتماع هنری فرخنده‌ای است که انتظار می‌رود به عنوان یک فرصت، برای ارتقای جامعه به سوی اهداف عالیه‌ای چون توسعه نیک اندیشی و ترویج نیکوکاری در حوزه سلامت، گام‌های درخوری بردارد، چنانکه با حمایت‌های خیرین سلامت و البته استقبال  هنرمندان و مدافعان سلامت به نظر می‌رسد در عملکرد اجتماعی و هنر ارتباطی مورد توجه قرار گرفته است و آنچه در این رویداد عرضه می‌شود به نوعی با مشارکت مخاطبان پدید آمده و از این منظر در نوع خود حتی منحصر به فرد به نظر می‌رسد.

حمایت مجمع خیرین سلامت از دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را ارج نهاده و البته رجای واثق دارم این همراهی و هم‌افزایی ارتقای پیوسته و آتیه پایداری برای این نهال نوپای فرهنگی و هنری در این سرزمین رقم خواهد زد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha