کد خبر: جشنواره-دختران-خورشید
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸
معاون وزیر ورزش : بیش از 6 هزار ورزشکار در جشنواره دختران خورشید
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان  مهین فرهادی زاد در این باره گفت: این جشنواره دختران خورشید در زمره سومین طرح ملی ارتقا نشاط و تندرستی زنان و دختران به شمار می رود که 201 تیم در سطوح استانی، منطقه ای و کشوری حضور دارند.
فرهادی زاد اظهار داشت: نشاط اجتماعی یکی از ضرورت های زندگی امروز است که معاونت توسعه امور ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشت تا با بر پایی جشنواره‌های ورزشی به عنوان ابزاری مناسب در کنار آگاهی بخشی و مشوق مردم به ورزش، شرایط افزایش امیدواری و نشاط اجتماعی را مهیا و استعدادهای نهفته را معرفی کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به همین منظور جشنواره دختران خورشید با هدف افزایش مشارکت دختران در فعالیت های ورزشی، ارتقا و نشاط فردی، اجتماعی و معرفی کسب و کار جدید در ورزش و غنی سازی اوقات فراغت سالم در بین دختران نوجوان و جوان از سال 96 تا کنون در حال برگزاری است.
فرهادی زاد پیرامید را ورزشی گروهی توصیف کرد که با استفاده از مهارت های ورزش همگانی، ژیمناستیک و برخی حرکات تخصصی رشته های مختلف به صورت تلفیقی، ابتکاری، ابداعی و نوآورانه و با استفاده از ابزار و به صورت هماهنگ و نمایشی اجرا می شود.
معاون توسعه ورزش بانوان توضیح داد: این طرح در سه مرحله، آماده سازی تیم ها و برگزاری رقابت های استانی، برگزاری در سطح منطقه و رقابت های کشوری است که تاکنون 10هزار و 131 ورزشکار درآن مشارکت دارند.
فرهادی زاد گفت: جشنواره پیرامیدها در سال 96 که با ترکیب 18 تیم و سه هزار و 522 ورزشکار و یک هزار و 472 هنرجو برگزار شده بود که در سال گذشته شمار تیم های شرکت کننده به 183 تیم و ورزشکاران به 6 هزار و 609 نفر افزایش یافت.
وی در پایان یادآور شد که برگزاری جشنواره‌های ورزشی در واقع یکی از راه‌های ارتباطی شهروندان با یکدیگر برای تبادل شادی و هیجان در هر شهری به شمار می‌رود و بر پایی چین رویدادی زمینه سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی را می کاهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha