کد خبر: جزئیات-امدادرسانی-هلال-احمر-به-متاثرا
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با تشریح گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی از تاریخ 8 آذرماه تاساعت 18 سه شنبه 11 آذرماه، گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمال، بخش هایی از غرب به ویژه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری آماده باش به استان ها اعلام شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور، افزود: بر این اساس اقداماتی چون اعلام وضعیت نارنجی(آماده باش) در استان های در معرض مخاطره براساس اعلام سازمان هواشناسی، تماس تلفنی معاون عملیات سازمان با مدیران عامل و اعلام شرایط و بررسی میزان آمادگی، اعلام آماده باش به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور، تبادل اطلاعات با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تهیه نقشه مربوط به تغییرات شرایط جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب، حضور رئیس سازمان امداد و نجات و معاون عملیات برای نظارت بر نحوه امدادرسانی در استان خوزستان، برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با استان های فعال در عملیات سیل و آبگرفتگی و استان های معین انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 8 استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است، تاکید کرد:692 امدادگر و نجاتگر در قالب 132 تیم عملیاتی در 129 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین به هموطنان امدادرسانی کردند.

به گفته وی، با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر 7 هزار و 863 نفر امدادرسانی شدند که از این تعداد به 628 نفر به صورت اضطراری اسکان داده شد. به علاوه 7 نفر به مناطق امن منتقل شده و 3 نفر به منظور ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

ولی پور درباره توزیع اقلام امدادی و غذایی میان متاثران از سیل و آبگرفتگی، گفت: 107 دستگاه چادر، 2 هزار و 758 تخته پتو، یک هزار و 354 تخته موکت، 2 هزار و 106 کیلوگرم برنج، 6 هزار و 227 کیلوگرم نایلون پوششی، 501 بسته غذایی 72 ساعته، 6 هزار و 832 قوطی انواع کنسرو، 229 شعله والوور، 495 بسته مواد شوینده، 983 کیلوگرم قند و شکر، 296 بطری روغن و 5 هزار و 734 بطری آب معدنی توزیع شد و امدادرسانی در استان های امدادرسانی در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

امدادرسانی به سیل زدگان خوزستانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقدامات انجام شده در سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی و روستایی استان خوزستان، گفت: 15 شهرستان بندرماهشهر، بهبهان، گتوند، شوشتر، هفتکل، باغملک، آغاجاری، رامهرمز، رامشیر، شادگان، امیدیه، اهواز، ایذه، لالی و کارون متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی درباره برپایی اردوگاه هایی برای اسکان اضطراری هموطنان سیل زده در خوزستان، افزود: آماده سازی 4 مدرسه برای اسکان اضطراری که از این تعداد یک مدرسه در ماهشهر، یک مدرسه در شهید چمران، 2 مدرسه در بندر امام(ره) بوده است، به علاوه 4 تیم واکنش سریع به شهرستان های ماهشهر و اهواز اعزام شدند.

به گفته  ولی پور، رهاسازی 406 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب انجام و برای توزیع 899 شل آب معدنی از شرکت لوله سازی اهواز در بندرماهشهر، هماهنگی های لازم انجام شد.

وی درباره به کارگیری 8 فروند قایق  و 81 دستگاه آمبولانس، خودروی پشتیبانی و کامیون برای امدادرسانی به مردم خوزستان، بیان کرد: با تلاش 86 تیم عملیاتی هلال احمر در خوزستان به  5 هزار و 533 نفر امدادرسانی و862 نفر در شهرستان‌های متاثر از بارندگی به صورت اضطراری اسکان داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع اقلام زیستی و غذایی در خوزستان، خاطرنشان کرد:73 دستگاه چادر، یک هزار و 948 دستگاه پتو، 840 تخته موکت، یک هزار و 450 کیلوگرم  برنج، 3 هزار و 527 کیلوگرم نایلون پوششی، 356 بسته غذایی، 646 کیلوگرم حبوبات، 5 هزار و 309 قوطی کنسرو، 117 بسته چای، 347بسته موادشوینده، 725 کیلوگرم قند و شکر، 296 بطری روغن، 103 ست بهداشتی و 225 شعله والوور میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در اهواز، شادگان و بندر ماهشهر همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha