کد خبر: جرایم-کرونا-باید-صرف-امور-آسیب-دیدگان-ا
۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۹:۲۲
سید محمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در پاسخ به این سوال که چرا جریمه های حاصل از کرونا به وزارت بهداشت و درمان جهت مبارزه با این بیماری کرونا، پرداخت نشده است، اظهار کرد: جرایمی که با توجه به محدودیت های اعمال شده در رابطه با شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اعمال شد تا بتوانیم شرایط را کنترل و مدیریت کنیم تا آمار مبتلایان و فوتی ها کاهش یابد، نتیجه داده است. وی ادامه داد: مهمترین در گام در اعمال محدودیت ها همکاری مردم بود و گزارش‌ها نشان می دهد این همراهی و همدلی مردم با ستاد ملی کرونا و مسئولان در بسیاری از استان‌ها خیلی خوب بوده است. پاک مهر با بیان اینکه جرایمی که اتفاق افتاده جرایم خیلی قابل توجهی به نسبت آمار بالای ترددهای بین شهری نیست، اضافه کرد: به نظرم در حق برخی از مردم اجحاف شده است مثلا کارمندی که از شهرستان های مجاور به محل خدمت خود در مرکز استان می آمده اعتراضات و گلایه‌های زیادی داشته چراکه برخی از جرایم این چنین اتفاق افتاده است و باید در این زمینه تدبیری صورت بگیرد. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اما جرایم و درآمد حاصل از این محل باید با اولویت در رابطه با عدم رعایت پروتکل بهداشتی اتفاق می افتاد. معتقدم محل مصرف این جریمه ها باید مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

بسته معیشتی و تسهیلات کم بهره

وی ادامه داد: ما برای ایجاد محدودیت ها و قرنطینه کردن افراد بودجه‌ها و هزینه‌های زیادی نیاز داریم و بدون شک باید از محل درآمدی که بواسطه محدودیت‌های ایجاد شده یا مسائل دیگر به دست آمده صرف نیازمندان جامعه کنیم. وقتی از افراد یا کارگر روزمزد می خواهیم تا سر کار نروند با نیم بودن اقتصاد ما، حداقل کار این است که بسته معیشتی در اختیار وی قرار بگیرد. پاک مهر تصریح کرد: به نظر من اولویت با اقشار محروم و دهک‌های پایین جامعه است، کسانی که واقعا آسیب دیده اند. از این پول می توان به عنوان تسهیلات کم بهره به صنایعی که بیشترین آسیب را در شرایط کنونی داشته‌اند، با تخصیص در استان‌ها در اختیار خیلی از این صنایع قرار گیرد تا با فعال شدن، چرخه اقتصادی را فعال کرده و به اشتغال افراد کم بضاعت و کسانی که متقاضی اشتغال هستند کمک کند. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه مبلغ خیلی بالا نیست ولی به هر حال من معتقد هستم که اولویت باید بحث کرونا باشد و در همین این راستا هم هزینه شود.

تهیه لوازم ایمنی بهداشتی و ترخیص نیازمندان

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت درمانی در اولویت برای تامین برخی از اقلام مقابله با کرونا مانند ماسک، دستکش، شان، گان و شیلد و ... هستند حتی می‌شود این اعتبار که خیلی کم است را برای تهیه داروهای مورد نیاز افراد بستری در بیمارستان های کرونایی که حداقل هر بیمار بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، صرف شود. پاک مهر با اشاره به اینکه برخی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها در بیمارستان می مانند، اظهار کرد: می‌توانیم این پول ها را به بیمارستان‌ها بدهیم تا صرف این موارد شود. افراد کم بضاعت زیادی هستند که برای ترخیص از بیمارستان پول یا چک داده اند یا مدارک شناسایی. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: چه بسا برخی از بیمارستان بیماران کرونایی به خاطر نداشتن پول و تسویه حساب نکردن چند روزی هم مازاد در بیمارستان‌ها مانده اند؛ بنابر این باید ببینم این پول کجا نیاز است و به همان جا اختصاص بدهیم. وی اضافه کرد: نباید سر چنین پولی بحث‌ها و دعواها سر بگیرد و نباید سهمیه ای به خیلی از دستگاه‌ها داده شود و باید آن را در نقطه هدف برای مبتلایان بیماران کرونایی، تهیه دارو و درمان و تهیه بسته معیشت و از همه مهمتر خرید تجهیزات مقابله با کرونا چه ماسک و دستکش و سایر اقلام مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه هزینه کنیم.

گفتگو از محمد سیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha