کد خبر: جدیدترین-راه-برای-درمان-سرطان
۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان طبنا (خبرگزاری سلامت)، درمان جدید ضد سرطان که توسط محققان هنگ کنگ تهیه شده است، اندازه تومور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تحقیقات در آزمایشگاه‌های آزمایشگاهی انجام شده توسط محققان دانشگاه شهر هنگ کنگ که یک نتیجه شیمیایی را نشان می‌دهد، می‌تواند اندازه و وزن تومور را تا دو سوم کاهش دهد.

مشکل در مبارزه با سرطان این است که داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی به طور قابل کنترل فعال نمی‌شوند، به گفته این دانشگاه، مانند یک اسلحه، آنها می‌توانند بر رشد تومور بدخیم تأثیر بگذارند اما در این فرآیند سلول‌های سالم را نیز مختل می‌کنند.

ترکیب شیمیایی جدید، phorbiplatin، توسط Zhu Guangyu، دانشیار در گروه شیمی دانشگاه و تیم وی ساخته شده است و می تواند دقت شیمی درمانی را افزایش دهد؛ روش جدید امیدواری را برای به حداقل رساندن آسیب‌هایی که سلول‌های طبیعی در طول درمان برای طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها، به ویژه برای سرطان‌های سینه و تخمدان متحمل می‌شوند، فراهم می‌آورد.

به نظر می‌رسد که فوربی پلاتین ناشی از نور قرمز منجر به کاهش ۶۷ درصدی در اندازه تومور و کاهش ۶۲ درصدی وزن در مقایسه با موشهای تحت درمان با اگزالیپلاتین ، یک داروی ضد سرطان بسیار گسترده ، که در اشکال و روشهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته به دنبال داشته است.

این تیم همچنین دریافتند که ارگا‌‌ن‌های اصلی موش‌ها در آزمایشات پس از درمان از نظر سلامتی در وضعیت خوبی بودند. در حالی که موش‌هایی که با روشهای قبلی با استفاده از اگزالیپلاتین تحت درمان قرار گرفتند عوارض جانبی را متحمل شدند.

یافته‌های تحقیق در مورد فوربی پلاتین در مجله علمی «Chem» منتشر شده است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha