کد خبر: جانسون-از-اقدامات-دلگرم-کننده-بایدن-اس
۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰
جانسون از اقدامات دلگرم کننده بایدن استقبال می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون روز یکشنبه گفت که اقدامات اولیه رئیس جمهور بایدن در مورد موضوعاتی مانند سیاست خارجی و تغییرات آب و هوایی برای روابط بین ایالات متحده و انگلستان فوق العاده دلگرم کننده است. جانسون در مصاحبه ای با Face the Nation گفت: برخی از تحولات مهم در نحوه تفکر انگلستان و ایالات متحده در چند هفته گذشته اتفاق افتاده است و به ویژه در مورد موضوعاتی مانند تغییر آب و هوا، ناتو، ایران، اما مهمتر از همه، روش‌های ایالات متحده و  انگلیس قصد دارد برای مقابله با چالش زیست محیطی که سیاره ما با آن روبرو است همکاری کند. و در آنجا، من فکر می‌کنم برخی از مواردی که اکنون از دولت جدید آمریکا و کاخ سفید جدید می‌شنویم فوق العاده دلگرم کننده است. و ما می‌خواهیم در این زمینه با رئیس جمهور کار کنیم. جانسون از جمله اولین رهبران جهانی بود که پس از اعلام برندگان و پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، به آقای بایدن و معاون رئیس جمهور کمالا هریس تبریک گفت. بر اساس خلاصه‌ای از تماس کاخ سفید، جانسون همچنین سه روز پس از شروع ریاست جمهوری، به آقای بایدن قصد خود را برای تقویت روابط ویژه بین کشورها و احیای مجدد روابط بین اقیانوس اطلس گفت.

جانسون از داشتن رابطه خوب با کاخ سفید خوش حال است

جانسون به Face the Nation گفت از اینکه رابطه خوبی با کاخ سفید دارد خوشحال است و گفت که با آقای بایدن گفتگوی خارق العاده‌ای داشته است. نخست وزیر انگلیس همچنین گفت که وی بسیار هیجان زده است که آقای بایدن شعار بهتر ساختن بخصوص هنگام رسیدگی به بیماری همه گیر ویروس کرونا به کار برد، اگرچه جانسون به شوخی گفت که او ابتدا از آن استفاده کرده است. بوریس جانسون و بایدن وی گفت: این شعار درست است. ما باید از این همه گیری و چگونگی به اشتراک گذاشتن اطلاعات، نحوه به اشتراک گذاری صحیح مواد دارویی یاد بگیریم. باید یاد بگیریم تا چگونه اطمینان حاصل کنیم که مواردی مانند تجهیزات محافظت شخصی را احتکار نمی‎‌کنیم، همانطور که قبلاً مشاهده کردید ما باید اطمینان حاصل کنیم که در حال توزیع واکسن هستیم. جانسون گفت كه او امیدوار است كه آمریكا و انگلیس بتوانند با هم كار كنند تا از بیماری همه گیر آموخته و اظهار داشت كه وی از دولت بایدن كه باعث افزایش نگرانی در مورد تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی درباره منشا COVID-19 می‌شود، حمایت می‌كند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، در بیانیه‌ای روز شنبه گفت کاخ سفید در مورد روند استفاده شده برای دستیابی به یافته‌های اولیه تحقیق سوالاتی دارد و تأکید کرد که ضروری است گزارش با یافته‌های تخصصی فارغ از مداخله یا تغییر توسط دولت چین مستقل باشد.

در موقعیت‌هایی مانند کروناویروس، ملت‌ها باید متحد باشند...

جانسون گفت: وقتی به یک بیماری طاعون مشترک مانند ویروس کرونا مبتلا هستید، باید دقیقاً بدانیم که چگونه این اتفاق افتاده است. در واقع ، اگر این بیماری مشترک بین انسان و دام باشد، اگر واقعاً از تماس انسان با پادشاهی حیوانات ناشی شده باشد، این همان چیزی است که ادعا می‌شود. اما ما باید بدانیم که آیا این بیماری از خفاش‌ها ناشی شده بود؟ ما باید داده‌ها را ببینیم. ما باید تمام شواهد را ببینیم. بنابراین من کاملاً از سخنان رئیس جمهور بایدن در این باره حمایت می‌کنم. هر دو ایالات متحده و انگلیس با گونه‌های جدید ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، یکی از آن‌ها اولین بار در انگلیس، دیگری در آفریقای جنوبی و دیگری در برزیل شناسایی شد. اعتقاد بر این است که نوع انگلستان، B.1.1.7. ، از نظر مقامات بهداشت عمومی قابل انتقال است و ظهور گونه‌های جدید این سوال را به وجود آورده است که واکسن‌های ساخته شده برای محافظت در برابر COVID-19 تا چه حد در برابر آن‌ها موثر هستند. جانسون با این حال گفت که او اعتماد زیادی به واکسیناسیون‌های انگلیس دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم فکر کنند در برابر انواع جدید بی‌اثر هستند. وی گفت: این یک ملاحظه بسیار مهم برای ماست. یکی از ویژگی های Oxford AstraZeneca که اخیراً توسط دانشمندان تأیید شده است این است که انتقال بین افراد را نیز کاهش می‌دهد. در نتیجه استفاده از این واکسن‌ها 67٪ کاهش در انتقال وجود دارد.  

‌مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha