کد خبر: جابجایی-کالا-از-طریق-جاده-۱۶درصد-افزای
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در شورای حمل و نقل استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان پاییز شش میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۸۹ تن کالا از طریق جاده و از مبدا استان زنجان به مناطق مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد دارد.

وی تعداد بارنامه‌های صادر شده از مبدا استان زنجان طی ۹ ماه سالجاری را ۴۱۹ هزار و ۳۶ فقره برشمرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد رشد را نشان می دهد و اضافه کرد؛ عمده کالاهای جابجا شده در استان شامل خاک معدنی، سیمان، سیلیس، سنگ آهن و میلگرد م باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان دو شرکت بین المللی حمل ونقل کالا وجود دارد، تاکید کرد: ۸۳ شرکت داخلی حمل ونقل کالا با در اختیار داشتن چهار هزار و ۹۹۹ دستگاه انواع ناوگان باری و اشتغال بیش از هفت هزار نفر راننده در این بخش فعال هستند.

مقام عالی دولت در استان گریزی هم به جابجایی کالا از طریق خطوط راه آهن شمالغرب داشت و افزود: در ۹ ماه امسال ۳۶۲ میلیون تن کالا از راه‌آهن شمالغرب کشور جابه‌جا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

گفتنی است؛ کالاهای جابجا شده مرزی راه آهن شمالغرب شامل کنسانتره سنگ آهن، کود، خاک روی و خاک مس بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha