کد خبر: ثبت-470-میلی‌متر-بارندگی-در-استان-همدان
۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲

به‌گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" با بیان اینکه طی سال آبی 99-98 در استان همدان 470 میلی‌متر بارش داشتیم، اظهار کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهارو در ایستگاه سد اکباتان 485 میلی‌متر بارندگی ثبت شده و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 601 میلی‌متر بوده که 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در سال گذشته را 707 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: امسال در این ایستگاه 522 میلی‌متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 26 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: میزان بارش در ایستگاه وراینه در محدوده مطالعاتی نهاوند 650 میلی‌متر بوده که نسبت به بارش 892 میلی‌متر در مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی 98 تاکنون در ایستگاه آق کهریز همدان-بهار 372 میلی‌متر بارندگی رخ داده است، افزود: میزان بارندگی سال گذشته در این ایستگاه 489 میلی‌متر بوده که مقایسه این دو عدد کاهش 24 درصدی بارندگی در این منطقه را نشان می‌دهد.

ستوده با اشاره به اینکه ایستگاه قهاوند در محدوده مطالعاتی رزن ـ قهاوند 381 میلی‌متر بارندگی داشته است، گفت: میزان بارندگی ثبت شده در این ایستگاه در مدت مشابه سال گذشته 487 میلی‌متر بوده که مقایسه آنها خبر از کاهش 22 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ایستگاه خمیگان محدوده مطالعاتی رزن-قهاوند 465 میلی‌متر بارندگی داشتیم خاطرنشان کرد: میزان بارندگی امسال در این ایستگاه برابر 411 میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده کاهش 12 درصدی بارندگی در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha