کد خبر: ثبت-نام-۲۵-هزار-نفر-در-طرح-اقدام-ملی-مسک
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( هرمزگان)، آرش رضایی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن، مردم با قیمت تمام شده و بدون سود صاحبخانه می شوند و فروشندگان و سازندگان مسکن در بخش غیر دولتی هم ناچار به کاهش قیمت خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: تاکنون نزدیک به ۲۵هزار نفر در هرمزگان برای این طرح ثبت نام کرده اند که در مراحل مختلف پایش و تطبیق با شرایط قانونی، بین ۵۰تا ۶۰درصد این افراد حذف می شوند.

رضایی ادامه داد: پس از تکمیل مدارک و طی شدن مراحل قانونی، تعداد ثبت نام موثر به حدود ۳هزار و     ۷۰۰نفر رسیده که ۲هزار و ۳۰۰ نفر از آنان برای دریافت وام، اقدام به گشایش حساب کرده اند.

وی، میزان وام پیش بینی شده برای متقاضیان را حداقل یک میلیارد ریال و محل اجرای طرح در بندرعباس را شهرک پیامبر اعظم(ص) اعلام و اضافه کرد:دولت در این طرح با استفاده از سهم آورده مردم و تسهیلات بانکی خانه سازی کرده و آن را با هزینه تمام شده و بدون سود، به آنان واگذار می کند.

وی، از این طرح به عنوان راهکاری پایدار و درازمدت برای جلوگیری از صعود قیمت مسکن در ۱۰سال آینده نام برد.

رضایی یکی از دلایل افزایش قیمت خانه در بندرعباس را محدودیت برای گسترش شهر کمبود زمین دانست.

به گفته رضایی از هفت هزار هکتار مساحت شهر بندرعباس، حدود چهار هزار هکتار آن بافت های فرسوده، مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی است.

وی استقرار و تراکم صنایع در غرب، محدود شدن به دریا در جنوب و شرایط جغرافیایی و ناهمواری ها در قسمت شمالی را از عوامل محدودکننده شهری در مرکز استان دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد: تنها نقطه مناسب برای توسعه شهر بندرعباس بخش شرقی است که ساخت جاده ساحلی بندرعباس میناب، بخشی از برنامه توسعه شهری محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha