کد خبر: ثبت-احوال-عامل-مهم-توسعه-یافتگی-جامعه-ا
۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
ثبت احوال عامل مهم توسعه یافتگی جامعه است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای راهبردی جمعیت و ثبت احوال استان، وضعیت استان زنجان در حوزه ازدواج را بسیار مطلوب توصیف کرد وگفت: این استان به لحاظ تعداد ازدواج های ثبت شده رتبه خوبی در سطح کشور دارد.

وی وضعیت طلاق در استان را هم خوب اعلام کرد و یادآور شد: این استان در خصوص طلاق نیز جزو استان‌های آخر کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه استان در بحث ولادت وضعیت چندان خوبی ندارد، گفت: رشد جمعیت در استان خوب نیست و نرخ رشد جمعیت بسیار کم است.

مقام عالی استان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح پیش هر راهبردی، افزود: بدون برنامه ریزی نمی توان کاری از پیش برد و برای چند سال آینده که جامعه به سمت پیری می‌رود باید برنامه ریزی مدون در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: مدیری که برنامه ریزی داشته باشد موفق خواهد بود و برعکس مدیری که برنامه برای کارهای خود نداشته باشد موفق نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ثبت احوال استان باید نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی در استان اهتمام بیشتری داشته باشد چرا که زنجان در سطح کشور در حوزه برق، آی تی و الکترونیک سرآمد است و باید تمام خدمات به صورت الکترونیکی باشد.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، گفت: برای تامین آرامش جوانان باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و شرایط ازدواج برای آنها مهیا شود تا با همزیستی به آرامش برسند.

استاندار زنجان افزود: باید آینده نگری لازم در حوزه جوانان را داشت و از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha