کد خبر: تیم-پرستاری-با-تمام-ظرفیت-در-خدمت-بیمار
۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر امیر رضا صالح مقدم با بیان اینکه بیش از 15 ماه است که کادر پرستاری در کنار پزشکان و سایر پرسنل حوزه بهداشت و درمان  در مسیر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می کنند خاطر نشان کرد: هر چند که کادر پرستاری با تمام ظرفیت خود در حال خدمات رسانی به بیماران هستند اما ظرفیت ها شکننده و محدود است و نیاز است که مردم همکاری لازم را بیش از پیش در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال ویروس در پیک چهارم کرونا 10 تا 30 برابر دوره های قبلی است و این امر موجب شده است که تعداد بیماران نیز افزایش بیشتری داشته باشد تصریح کرد: ظرفیت تخت های بستری که برای یک ماه پیش بینی شده بود در مدت سه روز کامل شد و این امر نشان دهنده آن است که مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور در دورهمی ها و تجمع ها را مهمترین عامل انتقال ویروس برشمرد و اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل کنترل بیماری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در صورت بروز علائم در مرحله نخست باید به نزدیکترین مرکز درمانی محل سکونت خود مراجعه کرد تاکید کرد: مردم با همکاری خود زمینه و فرصت ارائه خدمات مناسب به بیماران را فراهم می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha