کد خبر: تیم-انتقالی-بایدن-در-حال-فراهم-کردن-زمی
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۵
تیم انتقالی بایدن در حال فراهم کردن زمینه حضور او در کاخ سفید است

به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم ، تیم انتقالی جو بایدن -- نامزد حزب دموکرات -- منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات نمانده است.

در حالی که آرای رأی‌دهندگان در چندین ایالت همچنان شمرده می‌شود، تد کافمن -- دستیار با‌سابقه بایدن -- مدیریت تلاش‌ها را برای تشکیل دولت او به منظور حضور نامزد حزب دموکرات در کاخ سفید بر عهده گرفته است. کافمن سناتور اسبق ایالت دلاور است. وقتی بایدن به عنوان معاون باراک اوباما برگزیده شد، کافمن منصب او را در سنا از آن خود کرد. او همچنین در تیم انتقالی باراک اوباما در سال 2008 حضور داشت.

البته از آنجایی که دونالد ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است، تیم انتقالی بایدن نمی‌تواند به آسانی وظایف خود را انجام دهد. شرایط کنونی تا حدود زیادی به شرایط حاکم بر انتخابات سال 2000 شباهت دارد؛ زمانی که بازشماری آرا در فلوریدا بحران و مانع بزرگی در مسیر مشخص شدن پیروز انتخابات ایجاد کرد. در سال 2000 و بعد از گذشت بیش از 1 ماه، دیوان عالی آمریکا در منازعه میان جورج بوش و ال گور به سود نامزد حزب جمهوری‌خواه رأی داد و این منازعه سبب شد تیم انتقالی بوش برای فراهم کردن زمینه حضور وی در کاخ سفید در ژانویه سال 2001، تنها 39 روز فرصت در اختیار داشته باشد.

کمپین بایدن از اظهار نظر درباره فرایند انتقال سر باز زده است. مشاوران نزدیک او می‌گویند اولویت اصلی، معرفی رئیس دفتر کاخ سفید و سپس گرد آوردن اجزای عملیات مقابله با ویروس کرونا است.

هر رئیس جمهور باید 4 هزار نفر را منصوب و سنا باید بیش از 1200 نفر از آنها را تأیید کند. این وضع می‌تواند برای بایدن یک چالش محسوب شود چرا که ممکن است کنترل سنا همچنان در اختیار جمهوری‌خواهان باقی بماند.

در این میان هنوز مشخص نیست آیا دونالد ترامپ با جو بایدن ملاقاتی رخ به رخ خواهد داشت یا خیر. باراک اوباما با گذشت کمتر از 1 هفته از انتخابات 4 سال پیش با دونالد ترامپ دیدار کرد اما در آن زمان منازعه‌ای درباره صحت پیروزی ترامپ بر کلینتون در مجمع گزینندگان (کالج الکترال) رخ نداده بود.

به هر حال زمانی که این فرایند آغاز شود، بایدن باید با ویروس کرونا هم کنار بیاید؛ ویروسی که بیش از 230 هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است. بایدن وعده داده است در زمان انتقال، با فرمانداران تمامی ایالت‌ها دیدار کند و از آنها بخواهد قوانین مرتبط با اجباری شدن استفاده از ماسک را وضع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha