کد خبر: تکمیل-طرح-آبرسانی-شهرهای-نمین-و-عنبران
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
تکمیل طرح آبرسانی شهرهای نمین و عنبران۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران اظهار کرد: ۲۱ کیلومتر از ۲۵ کیلومترخط انتقال این پروژه به سمت شهر نمین و عنبران اجرا شده و کل پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهوری و محل جهش تولید برای تکمیل این پروژه افزود: با این اعتبار ساخت پمپاژ و اتمام خط انتقال در اولویت قرار دارد که با این اقدام از ۱۷۰ لیتر تعیین شده، ۵۵ لیتر در حال انتقال است که حدود ۱۰۰ لیتر افزایش می یابد که با این روند برای تابستان سال آینده شهرنمین و عنبران کمبود آب شرب نخواهند داشت و این پروژه یک طرح ۲۵ ساله تعریف شده است.

استاندار اردبیل ضمن ابراز رضایت از روند اجرای طرح گفت: مردم شهرهای عنبران و نمین سال ها بود دغدغه مشکل آب در بخش های مختلف از جمله در زمینه شرب، بهداشتی و صنعت داشتند خوشبختانه این پروژه با پیگیری و تلاش شرکت آب منطقه ای اردبیل فعال شده و پیشرفت مناسبی را در ماه های اخیر شاهد هستیم.

بهنام جو همچنین برای تامین مابقی اعتبار مورد نیاز جهت حل مشکل آب شرب شهرستان نمین و همچنین صنایع موجود در مسیر و حل مشکل گردشگری منطقه قول مساعد و پیگیری داد.

وی از تکمیل و اتمام تلمبه خانه در میان مسیر نمین به سمت عنبران خبرداد و گفت: از سال گذشته برای تامین آب عنبران از محل تلمبه خانه اقدام شده و لوله های این مسیر دارای آب بهداشتی است اما بطور کامل به بهره برداری نرسیده است.

نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حضور استاندار اردبیل و با ارائه گزارشی کوتاه از روند اجرایی پروژه در سالهای اخیر گفت: در اجرای طرح آبرسانی به نمین و عنبران ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی عملیات اجرایی با جدیت در حال اجرا است.

حسن کروبیان افزود: از مسیر  ۱۱.۵ کیلومتر از روستای گللو تا ایستگاه B درسه راهی نمین حدود ۱ کیلومتر باقی مانده است. وی ادامه داد: با اتمام ۱ کیلومتر از خط انتقال باقی مانده، مشکل قطعی آب شهرهای نمین و عنبران مرتفع می شود و آب از روستای گللو به مخزن ورودی شهر عنبران انتقال خواهد یافت و به زودی اجرای ۴.۵ کیلومتر خط انتقال از مخزن ورودی به مخزن انتهایی، تامین آب شرب متوازن مناطق شهر عنبران انجام می شود.

گفتنی است استاندار اردبیل به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرماندار نمین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از روند اجرای طرح آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران بازدید و مشکلات و موانع احتمالی را مورد بررسی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha